Jobbade under tidspress hela sessionen, så jag skippade helt enkelt att ta några bilder på förarbetet.
Bilen avfettades först med HD-Grön och tvättades sedan med Meguiars NXT Generation Car Wash (Tack Funk!) och chenillehandske.
Polerade med Power FInish och lila trissa på den roterande maskinen. Det var fuktigt och eländigt i luften så medlet spelade mig endel spratt. Idag kollade jag av bilen när solen bröt fram och mycket riktigt hade jag såklart lämnat ett par områden med hologram. Grymt irriterande! Även om de var mycket milda och svåra att se.
Felet ligger nog i att jag ibland hade problem att köra medlet tillräckligt länge för att bryta ned det. Tror att fuktigheten gav mer friktion som i sin tur bygger värme som sedan får medlet att torka upp och leva j-vel
Som lackskydd valde jag ett 2-komponentsskydd från Diamondbrite (Tack Jiiins!). Det ska läggas på manuellt vilket var lite ovant. Men bra blev det! Hyffsat smidigt att lägga på, torkar rätt snabbt och är ganska lätt att torka av. Även här var väl förutsättningarna de sämsta tänkbara då jag körde i regn direkt efter att medlet torkat.
Diamondbrite ger en helt grymt hal yta! Bilen var typ torr på de övre delarna efter 2 mils körning i regn. Under körning flög vattnet av som från en behandlad vindruta
Nåväl, här kommer bilderna:

Det blir rätt blankt av bara Power Finish i ett steg:

Medlet torkar. De vita prickarna är stenskott! Suck... :

Done and done!

Kritik och kommentarer emottages tacksamt! Ha det fint!