Har kört MrCap med 1-års bättring på min senaste bil (svart mondeo) under tre år men senast blev jag besviken på resultatet. Tänkte nu ta steget att köra själv som jag varit sugen på länge. Testade att köpa en dubbeltrissa och Meguiars 3-stegs deep crystal system med canuba vax som avslutning, på mekonomen. bilen blev ju naturligtvis blank och fin men tyckte inte att tvättrepor försvann så som jag tänkt. Tänkte istället prova med Menzerna PF 2400 och sedan ultima paint guard eller Menzerna PL som lackskydd senare i sommar. Skulle det funka bättre? Vad tycker ni? Har även små repor efter att någon tyckte att det var käckt att torka av bilen med en trasa som legat på golvet efter nylackering (lämna aldrig bilen till Bilia almedal, gbg
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Nybörjare valde "fel" lackskydd?
-
Sajberman
- Ny Medlem
Nybörjare valde "fel" lackskydd?
Hej ny på forumet!!
Har kört MrCap med 1-års bättring på min senaste bil (svart mondeo) under tre år men senast blev jag besviken på resultatet. Tänkte nu ta steget att köra själv som jag varit sugen på länge. Testade att köpa en dubbeltrissa och Meguiars 3-stegs deep crystal system med canuba vax som avslutning, på mekonomen. bilen blev ju naturligtvis blank och fin men tyckte inte att tvättrepor försvann så som jag tänkt. Tänkte istället prova med Menzerna PF 2400 och sedan ultima paint guard eller Menzerna PL som lackskydd senare i sommar. Skulle det funka bättre? Vad tycker ni? Har även små repor efter att någon tyckte att det var käckt att torka av bilen med en trasa som legat på golvet efter nylackering (lämna aldrig bilen till Bilia almedal, gbg
) Tar gärna emot tips på bra kombo för nybörjare, har även en silverfärgad peugeot att "träna" på, hehe
Senast redigerad av 4 Sajberman, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Re: Nybörjare valde "fel" lackskydd?
För din ford låter det som en bra start med PF2400 och båda skydden fungerar utmärkt vilket du än väljer
För din peugeot tror jag samma mix fungerar kanske lite grövre medel krävs
jag tog en förra sommaren som hade tvättrepor med pf2400 men var osäker då och använde det ihop med twisted wool. Kanske overkill
För din peugeot tror jag samma mix fungerar kanske lite grövre medel krävs
jag tog en förra sommaren som hade tvättrepor med pf2400 men var osäker då och använde det ihop med twisted wool. Kanske overkill
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
Sajberman
- Ny Medlem
Tack för snabbt svar....detta är ju ett fantastiskt forum när man är bilvårdsnörd
Skall nog spendera några kvällar att plöja igenom lite trådar....
En fråga till, bör man torka av med isopropanol mellan polish och Ultima?
Har läst några trådar där man rekommenderar detta.
Skall nog spendera några kvällar att plöja igenom lite trådar....
En fråga till, bör man torka av med isopropanol mellan polish och Ultima?
Har läst några trådar där man rekommenderar detta.
Senast redigerad av 4 Sajberman, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

Mellan PF2400 och UPGP ska du sprita!