Det är ren vanvård men alla ska trivasArjen skrev:...såg jag en äldre herre "tvätta" sin bil på parkeringen med en hink fylld med vad som såg ut som vanligt vatten och skrubbade med skitig svamp. Funderade på vad man skulle kunna säga utan att låta som en besserwisser för att påpeka att det där inte är någon bra idé. Kom inte på något utan gick förbi och tyckte synd om den stackars bilen.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
- Perra83
- Entusiast

Re: Idag.....
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
- Swingminx
- Trogen Medlem

Har jag och 2 till från forumet skickat iväg en order på MF-dukar på nästan 3papp.
Aldrig varit så spänd tidigare för dukar
Senast redigerad av 4 Swingminx, redigerad totalt 14 gång.
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
- Manor
- Moderator

Idag beställdes en Kränzle högtryckstvätt samt lite annat smått och gott från Mr WaxDog.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Manor
- Moderator

Det ver en rejäl slant.Swingminx skrev:Har jag och 2 till från forumet skickat iväg en order på MF-dukar på nästan 3papp.
Själv har jag handlat dukar från Kina och Korea. Några varianter har varit helt ok, men den senaste gången var dukarna alldeles för tunna för att använda på lack...de får användas på inredning och motorutrymmet. Billiga dukar behöver man inte ens tvätta om de blir för skitiga, men jag hade gärna sett att de var tjockare.
Blev det de dukar som Junkman tipsade om...men från Norge?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- BTG
- Trogen Medlem

Det luktar pryl...Manor skrev:Idag beställdes en Kränzle högtryckstvätt samt lite annat smått och gott från Mr WaxDog.
Senast redigerad av 4 BTG, redigerad totalt 14 gång.
- Swingminx
- Trogen Medlem

Idag.....
Junkman dukarna blev det och massa annat därifrån, fast från USAManor skrev:Det ver en rejäl slant.Swingminx skrev:Har jag och 2 till från forumet skickat iväg en order på MF-dukar på nästan 3papp.
Själv har jag handlat dukar från Kina och Korea. Några varianter har varit helt ok, men den senaste gången var dukarna alldeles för tunna för att använda på lack...de får användas på inredning och motorutrymmet. Billiga dukar behöver man inte ens tvätta om de blir för skitiga, men jag hade gärna sett att de var tjockare.
Blev det de dukar som Junkman tipsade om...men från Norge?
Senast redigerad av 4 Swingminx, redigerad totalt 14 gång.
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
- Swingminx
- Trogen Medlem

- Perra83
- Entusiast

Vi får skapa en egen Kränzle tråd.Swingminx skrev:Du kommer inte bli besviken, köpte en likadan för cirka 1-2 månader sen, väldigt nöjdManor skrev:Idag beställdes en Kränzle högtryckstvätt samt lite annat smått och gott från Mr WaxDog.
-
SirNoah
- Ny Medlem
Tog ett varv inne på Clas Ohlson (igår). Kikade såklart på bilvårdsavdelningen när jag passerade. Såg en sprayflaska Sonax. Tror att det var deras snabbvax. .Satt en stolt dekal på flaskan "BÄST I TEST!". Blev lite nyfiken och skulle titta närmare på dekalen och vad det var för något test. Lyfte flaskan lite nyfiket försiktigt...DET VAR EN FÄLLA!
Korken lossnade och flaskan gled ur mitt grepp. Allt gick i slow motion, butiken stannade upp och all kommers upphörde för ett kort ögonblick. Snabbvaxet stänkte vilt omkring. Kvar stod jag med vänster arm och skrevpartiet indränkt i Sonax snabbvax. På golvet låg en tom flaska.
Har desvärre inte kunnat notera någon märkbar skillnad i glans eller avrinning på höger resp. vänster arm
Korken lossnade och flaskan gled ur mitt grepp. Allt gick i slow motion, butiken stannade upp och all kommers upphörde för ett kort ögonblick. Snabbvaxet stänkte vilt omkring. Kvar stod jag med vänster arm och skrevpartiet indränkt i Sonax snabbvax. På golvet låg en tom flaska.
Har desvärre inte kunnat notera någon märkbar skillnad i glans eller avrinning på höger resp. vänster arm
Senast redigerad av 4 SirNoah, redigerad totalt 14 gång.
-
kimpon
- Medlem
Du får komma med mer komentarer hur det står sig efter ett bad ikväll. 
Senast redigerad av 4 kimpon, redigerad totalt 14 gång.
Den som har mest när han dör vinner.
- Eskimo
- Medlem
Idag.....

Idag testa jag min nya uppfinning. Funka riktigt bra. På min Orchard behandlade bil så kunde jag torka bilen med vatten. Genom att skjuta en mjuk stråle över bilen. Den funka även för att göra en lagom hård stråle vid tvätt att dörrgångar.
Senast redigerad av 4 Eskimo, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Idag skulle jag sätta upp en solfilms strimma i framrutan
och det var svalt ute så fick lite hjälp att sätta upp den
men då vi började elda solen på med allt den hade och det blev snart 35grader i bilen.
såpavattnet avdunsta fortare en ni kan säga hej och det blev en kamp mot tiden
ett par gånger så fastna solfilmen i sin egna svans och svordomar hagla inne i bilen över den där "fina" filmen
Men i slutet så kom den upp och får säga att jag får vara nöjd.
Nu behöver jag inte svära på flera veckor efter detta äventyr
och det var svalt ute så fick lite hjälp att sätta upp den
men då vi började elda solen på med allt den hade och det blev snart 35grader i bilen.
såpavattnet avdunsta fortare en ni kan säga hej och det blev en kamp mot tiden
ett par gånger så fastna solfilmen i sin egna svans och svordomar hagla inne i bilen över den där "fina" filmen
Men i slutet så kom den upp och får säga att jag får vara nöjd.
Nu behöver jag inte svära på flera veckor efter detta äventyr
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Bananen
- Trogen Medlem

En god idé Eskimo, kanske apar efter!
Hälsningar Thomas med hjälp av Tapatalk 4
Senast redigerad av 4 Bananen, redigerad totalt 14 gång.
/ Hälsningar Thomas
- Perra83
- Entusiast

Jag ska oxå testa! Ska köpa ett nytt tryckluftshandtag först. Det borde gå bra att skölja på lite ömtåliga ställen på detta vis.Bananen skrev:En god idé Eskimo, kanske apar efter!![]()
![]()
- Bananen
- Trogen Medlem

En extra lång kanske kan var bra, framförallt slipper man böja sig och kommer åt bättre framförallt under motorhuven.Perra83 skrev:Jag ska oxå testa! Ska köpa ett nytt tryckluftshandtag först. Det borde gå bra att skölja på lite ömtåliga ställen på detta vis.Bananen skrev:En god idé Eskimo, kanske apar efter!![]()
![]()
Senast redigerad av 4 Bananen, redigerad totalt 14 gång.
/ Hälsningar Thomas
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
Sv: Idag.....
Idag hade jag tråkigt och gjorde mig en tshirt ja kan ha på mig i morgon när de bär av till sthlm fields

Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
- JesperNilsson
- Trogen Medlem

Hämtade vi nycklarna till radhuset 
Senast redigerad av 4 JesperNilsson, redigerad totalt 14 gång.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Jobbar hos en av underleverantörerna som har Finnveden som leverantör och som även jobbat under Jänkarnas "piska" när det fotfarande hette Lear...progge skrev:Skall bli roligt att komma bort från Riskkapitalbolaget, som sålt alt och hyr tillbaka lokaler mm.Manor skrev:Bra inställningprogge skrev:.... såldes Finnveden Metal Structures till American Shiloh.
Så nu har man Amerikanska ägare.
Kul med nya utmaningar,
Amerikanska företag är tyvärr mer kvartalsstyrda än svenska, och har en lite annan syn på personalpolitik...men de kan ju också komma in med behövliga pengar för att satsa i rätt riktning.
Ser fram mot ett ny tänk, kul att Amerikanare är intresserad av underleverantör till Volvo och inte bara Kina.
Kan väl inte vara Zlatan reklam effekt
Kan säga att dom är INTE roliga om dom ser nåt som dom inte gillar i deras ögon.
Men kul att det kanske satsas lite hos er
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
eller rättare sagt igår påbörjade jag på allvar en polering av en S80 som är 2 år gammal, men ser ut som den gått igenom både 2:a världskriget och bygget på Hallandsåsen.
Bilder kommer när jag är klar
Bilder kommer när jag är klar
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.