Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
-
Arjen
- Medlem
Re: Idag.....
Tyvärr ingen efterbehandling
Har varit sugen på att ta med olika insektsmedel och göra ett test på fronten men risken att bli stämplad som galen är lite för hög.
- Bananen
- Trogen Medlem

- Rasseman
- Medlem
Re: Sv: Idag.....
Känner igen det där, pratar man bilvård mer än 1 gång/månaden på jobbet så blir man utskrattadArjen skrev:Tyvärr ingen efterbehandlingHar varit sugen på att ta med olika insektsmedel och göra ett test på fronten men risken att bli stämplad som galen är lite för hög.
V70 2,5 FT -11 R-Design
- ostkroken
- Entusiast

...gästspelade jag hos Commander på en polering av en otroligt välskött Volvo 940. Knappt inkörd med 35 tusen mil på mätaren. Får väl se om han lägger upp någon bild på det.
Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
- Lemerok
- Entusiast

..fungerar forumet igen, måste testa posta! 
- ostkroken
- Entusiast

Haha
-
HazeGlaze
- Medlem
...storstädar jag nedervåningen inför helgen. Värsta bombnedslaget!!!
Passar på nu när frugan jobbar kväll, så hon inte springer ivägen hela tiden. Iofs så är den värsta raten hennes.
Men heter man "Latmask" i mellannamn så räknar jag inte med att hon fixar bort den själv... =(
Nåväl, jag älskar henne ändå, men ibland så är det att vara gift med en tonåring. Trots 14 års äktenskap..... Men hon är bra i s..........
...ällskapsspel.. =) =) =)
Passar på nu när frugan jobbar kväll, så hon inte springer ivägen hela tiden. Iofs så är den värsta raten hennes.
Men heter man "Latmask" i mellannamn så räknar jag inte med att hon fixar bort den själv... =(
Nåväl, jag älskar henne ändå, men ibland så är det att vara gift med en tonåring. Trots 14 års äktenskap..... Men hon är bra i s..........
...ällskapsspel.. =) =) =)
- Perra83
- Entusiast

..har ja precis slukat en kebabrulle med stark sås på jobbet. Är inte så värst sugen på att göra något mer idag.
En koppa java nu sen är ja väl tvungen att hitta på något fram till 2200.
Lite halvtråkigt när forumet låg nere
En koppa java nu sen är ja väl tvungen att hitta på något fram till 2200.
Lite halvtråkigt när forumet låg nere
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

...(som egentligen var igår) snabbtvättade jag bilen på OKQ8 i Uppsala, när jag var på väg hem från Märsta efter ett jobb.
Då uppstod den här scenen som är så vanlig i reklamen, men som alltid får skäll för att den är sexistisk och orealistisk.
På tvättplatsen bredvid glider det in en sliten Volvo S80. Ur kliver två unga snygga persiska tjejer uppklädda som om de ska på nattklubb (fast klockan är sen eftermiddag). De skrattar och tramsar sig, spolar vatten åt alla håll och ... tja, som i reklamen.
Tvätta bil kunde de dock inte. Ingen hink, begagnade svampar som tappades på golvet ideligen och ingen torkning. Min bil blev i alla fall blankare...
(Här skulle jag laddat upp ett par bilder, men det fick jag visst inte göra för forumet... Länkar en från Garaget.org istället.)

Då uppstod den här scenen som är så vanlig i reklamen, men som alltid får skäll för att den är sexistisk och orealistisk.
På tvättplatsen bredvid glider det in en sliten Volvo S80. Ur kliver två unga snygga persiska tjejer uppklädda som om de ska på nattklubb (fast klockan är sen eftermiddag). De skrattar och tramsar sig, spolar vatten åt alla håll och ... tja, som i reklamen.
Tvätta bil kunde de dock inte. Ingen hink, begagnade svampar som tappades på golvet ideligen och ingen torkning. Min bil blev i alla fall blankare...
(Här skulle jag laddat upp ett par bilder, men det fick jag visst inte göra för forumet... Länkar en från Garaget.org istället.)

Vad var det jag sa!
- progge
- Moderator

I går så la jag upp ett FB konto.
Detta efter strulet med foumet och tjöt från grabben.
Då hände det något otroligt, pling plong så kom Bisolvon och jonkegtx på besök.
Mycket konstigt med FB.
Då hände det något otroligt, pling plong så kom Bisolvon och jonkegtx på besök.
Mycket konstigt med FB.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
-
vaxfrasse
- Medlem
Progge!!!!!!!!!!!!
Vad är detta?????????????
Är det bara jag som är utan FB nu eller............
Skämt o sido, är ju alltid kul med kontakter. Du får rapportera lite hur det är i denna okända djungel där ute
Är det bara jag som är utan FB nu eller............
Skämt o sido, är ju alltid kul med kontakter. Du får rapportera lite hur det är i denna okända djungel där ute
- MattisH
- Trogen Medlem

progge skrev:I går så la jag upp ett FB konto.
Då hände det något otroligt, pling plong så kom Bisolvon och jonkegtx på besök.![]()
Mycket konstigt med FB.
Dags för den där slutna anstalten???
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- Bananen
- Trogen Medlem

Var e bilderna på tjejerna!?Norrhyttan skrev:...(som egentligen var igår) snabbtvättade jag bilen på OKQ8 i Uppsala, när jag var på väg hem från Märsta efter ett jobb.
/ Hälsningar Thomas
- Perra83
- Entusiast

Inget FB konto för mig heller. Min faster som är 72 bast skickade en vänförfrågan till min sambo idag....
Snygg bil du har Norrhyttan
Snygg bil du har Norrhyttan
- Manor
- Moderator

Re: Sv: Idag.....
Nä, jag har ännu inte FB...det känns fortfarande helt ointressant. Jobbmässigt så kör jag dock med LinkedIn, men det är långt ifrån FB ändå.vaxfrasse skrev:Progge!!!!!!!!!!!!![]()
Är det bara jag som är utan FB nu eller............![]()
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Där gick nog gränsen.Bananen skrev:Var e bilderna på tjejerna!?
Tack!Perra83 skrev:Snygg bil du har Norrhyttan
Jag försöker hålla skicket, men Skodas löjligt dåliga lack och tunna plåt gör det svårt. Varenda litet stenskott går ner till grundfärgen, och större stenskott ger till och med bucklor.
Nya Octavia är ju ganska mycket lättare än förra modellen, trots att den även är större - och någonstans måste man väl plocka hem vikten.
Vad var det jag sa!
-
henkek
- Trogen Medlem

Snygg kärra
hoppas den är bättre i lack än passaten 
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Nä, jag skrev ju att den var usel.henkek skrev:Snygg kärrahoppas den är bättre i lack än passaten
Hade en Passat innan och den var inte alls lika känslig. Den led ju å andra sidan av galvsläppssjukan, vilket Skoda konstigt nog klarat sig mycket lindrigare undan. Vi har en tre år gammal Superb också, den är det inte en enda prick på.
Vad var det jag sa!
- progge
- Moderator

.... monterade jag ett fjäderbensstag på mitsubishin.
Skall bli intressant att se om man märker skillnaden.
Mvh Progge
- Manor
- Moderator

För många år sedan bytte jag till sänkfjädrar, hårdare krängningshämmare samt fjäderbensstag på en och samma dag.progge skrev:.... monterade jag ett fjäderbensstag på mitsubishin.
Min upplevelse var att det var skillnad som natt och dag, och då ansågs ändå Impreza GT vara hård och med vass väghållning.
Most bang for the buck som jag någonsin har upplevt, tror jag
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.