Hehe. Jag fick det till 5!Rasseman skrev:Har du 3 bilar?Pierriewargen skrev:Hela bilen har opti-coat + opti seal, men testade nya reload på två ställen på motorhuven. Man ser vilken yta som var halast efter lite körning i regn. Men skulle behövt blanda ut 1:1 för det var omöjligt att inte få en oljig yta på den här bilen annars.
Kan tillägga att det här är efter jag försökt sprita bort skyddet, men det gick För hundra gubbar inte bort!
V70 2,5 FT -11 R-Design
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Carpro HydrO2
-
Macina
- Medlem
Re: Sv: Carpro HydrO2
- Rasseman
- Medlem
Re: Carpro HydrO2
Stämmer, kollade bara på den här sidan i Tapatalk 
V70 2,5 FT -11 R-Design
V70 2,5 FT -11 R-Design
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Haha, körde utan appen och det buggar då något fruktansvärt.
Någon admin får gärna ta bort inläggen.
Någon admin får gärna ta bort inläggen.
- Bananen
- Trogen Medlem

Ett helt ovetenskapligt test av CarPro Hydro2's funktion i regn på en Skoda Fabia Rs vindruta.
http://youtu.be/5KNVBlwaVH8
/ Hälsningar Thomas
- Swingminx
- Trogen Medlem

Verkar ju funka bra det där 
Följ gärna upp hur det funkar när det gått några månader till.
Följ gärna upp hur det funkar när det gått några månader till.
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
-
danne67
- Medlem
efter en månad... Var riktigt bra ju... Har som sagt köpt själv, men kommer att ha Aquapel under för säkerhets skull.Bananen skrev:Ett helt ovetenskapligt test av CarPro Hydro2's funktion i regn på en Skoda Fabia Rs vindruta.![]()
![]()
Men under månaden, har du använt torkarna någonting eller har rutan varit helt befriad från mekanisk nötning?
- Bananen
- Trogen Medlem

Re: Sv: Carpro HydrO2
Nope, torkarna går från och till. Beror på hur det regnar och hastighet mm. Det är nog ingen ersättare för Aquapel eller liknande. Helt ok funktion dock tycker jag.danne67 skrev:efter en månad... Var riktigt bra ju... Har som sagt köpt själv, men kommer att ha Aquapel under för säkerhets skull.Bananen skrev:Ett helt ovetenskapligt test av CarPro Hydro2's funktion i regn på en Skoda Fabia Rs vindruta.![]()
![]()
Men under månaden, har du använt torkarna någonting eller har rutan varit helt befriad från mekanisk nötning?
Men det är som sagt bara ett enkelt litet "ovetenskapligt" test. [emoji6]
/ Hälsningar Thomas Med hjälp av Tapatalk 4
/ Hälsningar Thomas
- Micke K
- Sponsor

- Kontakt:
-
deje
- Medlem
Detta medel verkar ju passa oss som får hålla till i GDS-hallar , är det nån som fortfarande använder sig av detta? tråden verkar ju "död"
Efter att ha läst tråden och ÅF hemsida , blir jag fortfarande inte riktig klok på vad skillnaden är mellan Reload och hydro ?
Tänkte lägga UPGP i vår/sommar ,och till vintern köra med Hydro , nån som har erfarenhet av denna kombon?
deje
Efter att ha läst tråden och ÅF hemsida , blir jag fortfarande inte riktig klok på vad skillnaden är mellan Reload och hydro ?
Tänkte lägga UPGP i vår/sommar ,och till vintern köra med Hydro , nån som har erfarenhet av denna kombon?
deje
Senast redigerad av 1 deje, redigerad totalt 22 gånger.
deje
- progge
- Moderator

HydrO2 duschas på lacken och spolas av med vatten med för del högt tryck.deje skrev:Detta medel verkar ju passa oss som får hålla till i GDS-hallar , är det nån som fortfarande använder sig av detta? tråden verkar ju "död"
Tänkte lägga UPGP i vår/sommar ,och till vintern köra med Hydro , nån som har erfarenhet av denna kombo?
deje
Reload läggs på torr bil, genom att duschas på lacken eller duschas i Mf duk och torkas av. Kan spädas med vatten om man vill.
Reload har längre hållbarhet av de båda.
https://www.youtube.com/watch?v=O8y9SpNQRGc
https://www.youtube.com/watch?v=hxARI5IaQU8
Senast redigerad av 2 progge, redigerad totalt 21 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
- e_king
- Entusiast

Hydro2 fäster bäst på väl rengjord yta. Känns som om upgp är överflödig.
-
deje
- Medlem
Tack för svaren!
Jag har ju redan köpt UPGP så den vill jag ju testa i vår/sommar , och i så fall köra hydro till vintern , men då lär det sitta kvar UPGP på bilen ,därför frågan.,
men det är väl bara att testa , verkar ju smidigt att använda just i en GDS-Hall ,där fuktigheten gör det svårt att få till en torr bil , som UPGP kräver, så som jag uppfattat det .
deje
Jag har ju redan köpt UPGP så den vill jag ju testa i vår/sommar , och i så fall köra hydro till vintern , men då lär det sitta kvar UPGP på bilen ,därför frågan.,
men det är väl bara att testa , verkar ju smidigt att använda just i en GDS-Hall ,där fuktigheten gör det svårt att få till en torr bil , som UPGP kräver, så som jag uppfattat det .
deje
deje
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Jag använder det fortfarande, har haft det på tre bilar i vinter. Och är helnöjd!deje skrev:Detta medel verkar ju passa oss som får hålla till i GDS-hallar , är det nån som fortfarande använder sig av detta? tråden verkar ju "död"
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!
- Berga
- Medlem
-
miken
- Entusiast

helt underbart använder det vintertid då tvättning av bil sker i GDS spolhallar
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
deje
- Medlem
- nybbe79
- Medlem
Finns hydr02 kvar på streetpower? Läste att dom skulle sluta med det? Finns det någon annan åf i Sverige?
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Jag handlade där för två veckor sedan.nybbe79 skrev:Finns hydr02 kvar på streetpower? Läste att dom skulle sluta med det? Finns det någon annan åf i Sverige?
Vad var det jag sa!
- nybbe79
- Medlem
Kanon, blir att lägga en beställning.Norrhyttan skrev:Jag handlade där för två veckor sedan.nybbe79 skrev:Finns hydr02 kvar på streetpower? Läste att dom skulle sluta med det? Finns det någon annan åf i Sverige?
- progge
- Moderator

Var har du fått informationen om att StreetPower-Rekond, skulle sluta med att lager föra HydrO2nybbe79 skrev:Finns hydr02 kvar på streetpower? Läste att dom skulle sluta med det? Finns det någon annan åf i Sverige?
Mvh Progge