Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Test av Scholl S20 Black på en Ford Focus.
- Commander
- Trogen Medlem

Re: Test av Scholl S20 Black på en Ford Focus.
https://youtu.be/OfUpJX6C_9U Testa den istället
Ja alltid spritning innan Master Sealant. Kör på egen med isopropanol från Kjell & Co och destillerat vatten
Ja alltid spritning innan Master Sealant. Kör på egen med isopropanol från Kjell & Co och destillerat vatten
- nybbe79
- Medlem
Tackar för tipsen, det står att videon är privat, kanske en sängkammarfilm du länkat tillCommander skrev:https://youtu.be/OfUpJX6C_9U Testa den istället
- Lemerok
- Entusiast

Ändra till olistat på youtube om du vill kunna dela det med länk, eller offentligt om du vill att alla ska kunna hitta det på youtube. Finns under din kanal och videohanteraren. Sen ändrar du genom att markera klippet och väljer sekretess under åtgärder.Commander skrev:https://youtu.be/OfUpJX6C_9U Testa den istället
Undantaget till att sprida innan Master Sealant är om man polerar med Polishangel ESCLATE LOTION som sista steg, då kan man lägga Master Sealant rätt på, de är gjorda att fungera ihop och ska ge optimal yta för Master Sealant.
-
sventable
- Medlem
Va och köpte en flaska s20 black i morse och sp egna gröna trissor. Körde denna kombon på en skoda och det plockade bra med repor.
Maskinen va en rupes 15..
Maskinen va en rupes 15..
- nybbe79
- Medlem
Tänkte lägga en beställning på Scholl S20 och medium trissor till den och även Master Sealant med mjuka trissor till (eller är det bättre att lägga för hand?).
Är det något mer som jag borde inhandla tycker ni?
- Commander
- Trogen Medlem

Jag lägger för hand. 2 lager. Mysigast så, med en 100 mm pad å cirklar ut ett tunt lager. Beror på vad du har hemma det hahanybbe79 skrev:Tänkte lägga en beställning på Scholl S20 och medium trissor till den och även Master Sealant med mjuka trissor till (eller är det bättre att lägga för hand?).
- nybbe79
- Medlem
Höll på att glömma spritenCommander skrev:Jag lägger för hand. 2 lager. Mysigast så, med en 100 mm pad å cirklar ut ett tunt lager. Beror på vad du har hemma det hahanybbe79 skrev:Tänkte lägga en beställning på Scholl S20 och medium trissor till den och även Master Sealant med mjuka trissor till (eller är det bättre att lägga för hand?).
Är det något mer som jag borde inhandla tycker ni?Något för spritning, Eraser ska vara rikigt bra, finns på samma sida.
-
miken
- Entusiast

Commander vad tycker du om SPs egna rondeller då? Jag har ej hunnit testa dom bara klämt lite på dom och funderar på om jag ska beställa några fler 
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
popp
- Entusiast

Jag har provat SP egna gröna trissor och dom klippte bra med repor på Forden tyckte jag.miken skrev:Commander vad tycker du om SPs egna rondeller då? Jag har ej hunnit testa dom bara klämt lite på dom och funderar på om jag ska beställa några fler
Svårt att veta hur dom är på hårda Audi Lacker t.e.x.,Men jag har tyvärr några svarta Audi O Bmw på jobbet.
Får testa dom nästa vecka tänkte jag så får vi se hur dom avverkar på hårda lacker också.
-
miken
- Entusiast

okej tänkte försöka testa dom i helgen men fick biljetter till hockeyn på söndag och då kommer jag nog inte hinna 
- Commander
- Trogen Medlem

Har ej testat dem men de lovar väldigt gott, de ligger kvar i plastpåsenmiken skrev:Commander vad tycker du om SPs egna rondeller då? Jag har ej hunnit testa dom bara klämt lite på dom och funderar på om jag ska beställa några fler
- nybbe79
- Medlem
Använder du mjuk 100mm rondell till lackskyddet då?Commander skrev:Jag lägger för hand. 2 lager. Mysigast så, med en 100 mm pad å cirklar ut ett tunt lager. Beror på vad du har hemma det hahanybbe79 skrev:Tänkte lägga en beställning på Scholl S20 och medium trissor till den och även Master Sealant med mjuka trissor till (eller är det bättre att lägga för hand?).
Är det något mer som jag borde inhandla tycker ni?Något för spritning, Eraser ska vara rikigt bra, finns på samma sida.
- Commander
- Trogen Medlem

Gul medelmjuk pad kör jag med. Vissa använder appliceringspucknybbe79 skrev:Använder du mjuk 100mm rondell till lackskyddet då?Commander skrev:Jag lägger för hand. 2 lager. Mysigast så, med en 100 mm pad å cirklar ut ett tunt lager. Beror på vad du har hemma det hahanybbe79 skrev:Tänkte lägga en beställning på Scholl S20 och medium trissor till den och även Master Sealant med mjuka trissor till (eller är det bättre att lägga för hand?).
-
miken
- Entusiast

Själv brukar jag köra första lagret master Sealant med maskin och det andra för hand 
-
sventable
- Medlem
nu har jag klart bara prövat dom på en silvrig skoda och där plockade dom repor snabbt och lätt med s20 black..miken skrev:Commander vad tycker du om SPs egna rondeller då? Jag har ej hunnit testa dom bara klämt lite på dom och funderar på om jag ska beställa några fler
Har bara en efterbild men är sp egna gröna rondeller och s20 black.
- Commander
- Trogen Medlem

Kul att det verkar fungera, även på hårda lackersventable skrev:nu har jag klart bara prövat dom på en silvrig skoda och där plockade dom repor snabbt och lätt med s20 black..miken skrev:Commander vad tycker du om SPs egna rondeller då? Jag har ej hunnit testa dom bara klämt lite på dom och funderar på om jag ska beställa några fler
- nybbe79
- Medlem
Snyggt! Har du toppat med något lackskydd?sventable skrev:nu har jag klart bara prövat dom på en silvrig skoda och där plockade dom repor snabbt och lätt med s20 black..miken skrev:Commander vad tycker du om SPs egna rondeller då? Jag har ej hunnit testa dom bara klämt lite på dom och funderar på om jag ska beställa några fler
-
sventable
- Medlem
Ligger ett lager Menzerna powerlock. blev ett till innan bilen hämtades behövs för den tvättas en gång om året och det är när jag gör vid den på vårennybbe79 skrev:Snyggt! Har du toppat med något lackskydd?sventable skrev:nu har jag klart bara prövat dom på en silvrig skoda och där plockade dom repor snabbt och lätt med s20 black..miken skrev:Commander vad tycker du om SPs egna rondeller då? Jag har ej hunnit testa dom bara klämt lite på dom och funderar på om jag ska beställa några fler