Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Re: Idag.....
Jag tror det också. Även tryckluft ska gå utvändigt.
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

...regnade det som om någon hällde hela Siljan genom ett durkslag. Inte helt otippat hade flickvännen lämnat min pickup med rutan nere efter att hon lånade den i fredags. Lagom pool i bilen!
En våtsug och en robust Munters- avfuktare är bra att ha ibland.

En våtsug och en robust Munters- avfuktare är bra att ha ibland.

Vad var det jag sa!
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Ny garagebild som tröst.

Vad var det jag sa!
- Perra83
- Entusiast

Skönt med rent golvmattor
En kompis hade sin Golf II stående med en dörr öppen länge. Den va maxad med vatten invändigt upp till insteget. Öste ur så mycket som gick resten tog en stor avfuktare hand om på ett par dagar.
Tvättade bilen idag och fick precis in den i garaget efter tvätt innan regnet kom.
Nu åskar och blixtrar det så det lyser upp altanen. Kom en riktig åskskur nu med. Nu drar ja För hundra gubbar ur jacken!
En kompis hade sin Golf II stående med en dörr öppen länge. Den va maxad med vatten invändigt upp till insteget. Öste ur så mycket som gick resten tog en stor avfuktare hand om på ett par dagar.
Tvättade bilen idag och fick precis in den i garaget efter tvätt innan regnet kom.
Nu åskar och blixtrar det så det lyser upp altanen. Kom en riktig åskskur nu med. Nu drar ja För hundra gubbar ur jacken!
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

I S10-gruppen på Facebook tyckte alla att det var katastrof. Hela inredningen skulle rivas ur och slängas, jag skulle dö av mögel och flickvännen skulle sparkas ut eftersom hon pajat bilen.
Va? Jag försökte förklara att jag har både våtsug, klädseltvätt och rejäl avfuktare och att jag jobbat med avfuktning en gång i tiden. Det hjälpte inte...
Va? Jag försökte förklara att jag har både våtsug, klädseltvätt och rejäl avfuktare och att jag jobbat med avfuktning en gång i tiden. Det hjälpte inte...
Vad var det jag sa!
- Perra83
- Entusiast

Heeeelvete va det åskar!!!! Va precis ut på altan för att kolla så vattnet rann som det ska i rännorna. Blev helt vitt framför ögonen och håret reste sig nästan. Gick in blixtsnabbt. Så här nära åskan har ja aldrig varit. Hela huset vibrerar.
- Perra83
- Entusiast

Norrhyttan skrev:I S10-gruppen på Facebook tyckte alla att det var katastrof. Hela inredningen skulle rivas ur och slängas, jag skulle dö av mögel och flickvännen skulle sparkas ut eftersom hon pajat bilen.
Hahaha!!!
Rent vatten som knappt har hunnit landa i bilen plus alla åtgärder som du gjort. Bilen blir säkert renare än den va innan.
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Ja, värre var det efter skogsbranden i somras då bilen stod med nedvevad ruta i brandzonen några dagar. Då var den äcklig, men det fick jag bukt med!
Vad var det jag sa!
- Perra83
- Entusiast

- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Tog mig ann en volvo s40 00
Det var en underlig bil
lacken var som flammig
mörka zonen i grå lack
varken tvätt eller grov polering gjorde skillnad
gick på med rupes bigfoot deras hårda trissa och deras grövsta polermedel
o det såg bra ut med belysningen jag hade.
Men väl ute i solen såg jag att jag bara hade plocka bort 50% av alla repor
man säger att volvo ska vara mellanhård eller strax över men denna kändes som den var gjord av diamant.
Det var en underlig bil
lacken var som flammig
mörka zonen i grå lack
varken tvätt eller grov polering gjorde skillnad
gick på med rupes bigfoot deras hårda trissa och deras grövsta polermedel
o det såg bra ut med belysningen jag hade.
Men väl ute i solen såg jag att jag bara hade plocka bort 50% av alla repor
man säger att volvo ska vara mellanhård eller strax över men denna kändes som den var gjord av diamant.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Perra83
- Entusiast

...fick imorse reda på att åskan igår kväll hade slagit sönder garageportsöppnaren med tillhörande wifi enhet. 8400kr för nytt. 1500kr i självrisk som tur är.
- Hej
- Medlem
Tråkigt när sånt händer! Men - wifi i garagporten?Perra83 skrev:...fick imorse reda på att åskan igår kväll hade slagit sönder garageportsöppnaren med tillhörande wifi enhet. 8400kr för nytt. 1500kr i självrisk som tur är.
- Perra83
- Entusiast

En standard Hörmann port med snabbaste öppnaren (motorn). Där man kopplar in en strömbrytare för stängning/öppning kopplade ja in Wifi enheten Gogogate.Hej skrev:Tråkigt när sånt händer! Men - wifi i garagporten?Perra83 skrev:...fick imorse reda på att åskan igår kväll hade slagit sönder garageportsöppnaren med tillhörande wifi enhet. 8400kr för nytt. 1500kr i självrisk som tur är.Aldrig hört talas om (bor själv i lägenhet förvisso). Måste vara garageportarnas Rolls Royce du har!
![]()
Inget speciellt alls egentligen. Man kommer på efter hand vad man behöver. Ligger du och solar i trädgården i bara shorts och ska in i garaget. Då vill ja inte gå in efter nyckeln först. En elport med kodöppning utifrån behövs då. Samma i bilen då kan man ha en knapp istället för ciggtändare i 12V uttaget. Solskydd i bilen kan man ha med integrerade knappar men det saknar min bil.
Nu när vi inte ha nycklar till huset så vill ja inte gå omkring med en fjärr i fickan, då fick det bli appstyrning.
Har låst upp hemma från jobbet när en snickare skulle in. Larmar av o på smidigt.
Kul så länge allt funkar.
- Berga
- Medlem
Läste på lite om Gogogate. Verkar var en smutt sak. 99 dollar ( +35för sensorer) i USA.
"knapp för ciggtändaren" - hittade jag dock inte.
Kanske blir en sån i sommar på semester i Florida. En 5 volts 220v adapter kan jag skaffa när jag kommer hem.
Har du kört med den en längre tid ? lika med stabil produkt?
"knapp för ciggtändaren" - hittade jag dock inte.
Kanske blir en sån i sommar på semester i Florida. En 5 volts 220v adapter kan jag skaffa när jag kommer hem.
Har du kört med den en längre tid ? lika med stabil produkt?
Berga
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

...är jag i Perra83-trakter och hänger med killarna som ser till att vi får tjärprickar på bilarna. 

Vad var det jag sa!
-
Abyss
- Moderator

Se där, jäkla snygg bil!Norrhyttan skrev:...är jag i Perra83-trakter och hänger med killarna som ser till att vi får tjärprickar på bilarna.
Är också i denna branschen.. sitter i Norge som avdelingschef men har 23 år ute på vägen.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you
- e_king
- Entusiast

Det är kärlek.Norrhyttan skrev:...är jag i Perra83-trakter och hänger med killarna som ser till att vi får tjärprickar på bilarna.
- korvis
- Trogen Medlem

"Den blå diamanten"
Läckert arbetsfordon!
Läckert arbetsfordon!
-
miken
- Entusiast

Polerade bilen i helgen bilder finner ni om ni loggar in på facebook och klickar er vidare till Bilvårdsforum 
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- Perra83
- Entusiast