Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
- Lundberg
- Trogen Medlem

Re: Idag.....
Du skulle ha gett honom en omgång! Trötta ouppmärksamma nonchalanta människor...
// Jack
-
Nybliven polernörd
- Medlem
Sista idioten är inte född ännu tyvärr!!
- netmatte
- Medlem
Idag blev det en beställning av scholl s20 black och en Spider Pad till det. Ska blir kul att testa och se hur det funkar =)
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
- Perra83
- Entusiast

Vilken färg valde du på Spider pad?
Klippte gräset i duggregn. Tvättade sedan klipparen med Chemical Guys Citrus Wash & gloss plus lite Polishangel Rapidwaxx. Som ny utvändigt. Under syns det att Klippon är från 2012.
Tvättade sen bilen väldigt snabbt i spöregn för att kunna lägga PPS på vindrutan och sidospeglarna.
Klippte gräset i duggregn. Tvättade sedan klipparen med Chemical Guys Citrus Wash & gloss plus lite Polishangel Rapidwaxx. Som ny utvändigt. Under syns det att Klippon är från 2012.
Tvättade sen bilen väldigt snabbt i spöregn för att kunna lägga PPS på vindrutan och sidospeglarna.
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

...tvättade jag byggställningen. Bara högtryck, inget kem. Det är i sådana lägen man älskar sin Kränzle. Bra flöde och inget gnäll när pumpen får gå konstant i en kvart utan avsläpp!
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!
- netmatte
- Medlem
Den purple lila. Blev det.Perra83 skrev:Vilken färg valde du på Spider pad?
- korvis
- Trogen Medlem

Suck, och åter Suck!Logan skrev:Får skriva av mig lite då jag haft en ***** morgon
dagens började med att jag fick en kund allt bra så långt
rulla ut slangar och vatten för att börja tvätta
så klickar det till och det blir som en mindre fontän i handtaget på högtrycket.
jaahaopp visa det sig att en packning gått
och det roliga slutar inte där
packningen hade åkt in och kila sig fast i det sista röret på handtaget precis där vattnet mynnar ut
så det kom inte en droppe
så fick börja blåsa med luft och pilla och en efter en bit börja komma loss
när det väl fungera så sa väder guden må det regna och regnet kom ner hårt.
humöret börja svika en aning. så gick in för att ringa och kolla efter ny packning medans regnet lugna sig
när jag kommer ut har någon stolle ställt sig mitt framför dom sträcken där det står utfart parkera ej.
Humöret gick ännu ett steg åt det värre.
i alla fall fick tagit en packning från en annan munstycke jag hade och pysslat ihop så jag kunde tvätta rätt
så var det dags och ta sig in i hallen där den smarta smurfen hade parkera.
så börja knicka in bilen cm för cm och blev vad vi kallar grundgas då humöret var såå på topp.
medans jag höll på där så kom ägaren till bilen men istället för och säga oj och flytta sig tar han upp mobilen och inleder ett stort samtal.
Får in bilen i hallen och börja smått greja medans smurfen står på utsidan och pratar
så under hela tiden jag greja gav jag han onda blickar och 2min efter samtalet var över försvann han.
Kan nog skriva bra mycket mer men då orkar ingen läsa.
vi får säga så här ingen dog men det kändes som någon var bra nära.
- Perra83
- Entusiast

Har köpt samma kombo jag med. Köpte 500g med S20 för att slippa de muppiga korkarna.netmatte skrev:Perra83 skrev:Vilken färg valde du på Spider pad?
Den purple lila. Blev det.
- korvis
- Trogen Medlem

Bra val, för dom där korkarna är väl det enda som talar emot Scholls polermedel...
-
Cogo
- Entusiast

-
Andyah
- Medlem
nej men igår dock^^ så fick bilen nya länkarmar och spindelleder osv på båda sidorna, nu är det bara hjulinställning kvar i morgon. men nu känns bilen betydligt mycket stabilare igen
underbart. Desutom polerat bilen och städat ur den urvändigt med klädselmaskin mm..så nu är det en glad bil igen 
- korvis
- Trogen Medlem

-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Ser ut som ett "clay block"?
- Bananen
- Trogen Medlem

/ Hälsningar Thomas
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Suck igen.. Betyder. Utfart. Parkering förbjuden. Välkommen och ställ er här för vissa
The passions is what drives the art. Detailing for life
-
Cogo
- Entusiast

Japp, clay block av olika sorter.
- Ola80
- Medlem
Du är inte ensam om att ha haft en mindre bra dag. Håller själv på att måla huset innan semestern skall börja så man slipper göra det under sin lediga tid. Höll på med det härom dagen och var i princip färdig för dagen. Går in och ska hjälpa till och natta ungarna på kvällen när jag tittar ut. Regn!Logan skrev:Får skriva av mig lite då jag haft en ***** morgon
dagens började med att jag fick en kund allt bra så långt
rulla ut slangar och vatten för att börja tvätta
så klickar det till och det blir som en mindre fontän i handtaget på högtrycket.
jaahaopp visa det sig att en packning gått
och det roliga slutar inte där
packningen hade åkt in och kila sig fast i det sista röret på handtaget precis där vattnet mynnar ut
så det kom inte en droppe
så fick börja blåsa med luft och pilla och en efter en bit börja komma loss
när det väl fungera så sa väder guden må det regna och regnet kom ner hårt.
humöret börja svika en aning. så gick in för att ringa och kolla efter ny packning medans regnet lugna sig
när jag kommer ut har någon stolle ställt sig mitt framför dom sträcken där det står utfart parkera ej.
Humöret gick ännu ett steg åt det värre.
i alla fall fick tagit en packning från en annan munstycke jag hade och pysslat ihop så jag kunde tvätta rätt
så var det dags och ta sig in i hallen där den smarta smurfen hade parkera.
så börja knicka in bilen cm för cm och blev vad vi kallar grundgas då humöret var såå på topp.
medans jag höll på där så kom ägaren till bilen men istället för och säga oj och flytta sig tar han upp mobilen och inleder ett stort samtal.
Får in bilen i hallen och börja smått greja medans smurfen står på utsidan och pratar
så under hela tiden jag greja gav jag han onda blickar och 2min efter samtalet var över försvann han.
Kan nog skriva bra mycket mer men då orkar ingen läsa.
vi får säga så här ingen dog men det kändes som någon var bra nära.
Ger mig ut för att plocka in grejerna till garaget. På vägen dit kommer en störtskur så jag lägger benen på ryggen med min foppatofflor på fötterna mot garaget. När jag springande kommer till garaget och sätter första foten på det blöta betonggolvet blir det ju som is mot foppasulan så jag gör en ofrivillig spagat och drar högerfoten hårt mot golvkanten.
Reser mig snabbt för att se om någon såg mitt vackra gymnastiknummer men kan konstatera att ingen var där och kunde ge mig poäng.
Sedan kom smärtan. MIN STORTÅ!!!
Grannen fick köra mig till akuten och han garvade hela vägen dit då han tänkte på hur det måste ha sett ut.
2 timmar senare så var jag hemma. Bruten stortå men mjuk och fin i kroppen av smärtstillande morfin.
Så nu får semestern firas på kryckor och grannen och frun får passa upp mig.
- Lundberg
- Trogen Medlem

Fixade jag 2 nya hinkar att ha till biltvätt, tröttnade på mina biltema 10l ! Hittade 2 gamla tvättmedelshinkar på 21l och fick dit gritguardsen från biltema med hjälp av några buntband
// Jack
- eye69
- Medlem
Phew. Äntligen hemma efter ca 55 mils resa från Östersund till Västerås. På vägen åkte jag förbi BBV och handlade lite. Det blev även en snabbvisit hos e_king i Storvreta för lite skitsnack.
Audi Allroad 2.5TDI Quattro -03
- Perra83
- Entusiast