Vilket medel och vilken blandning?Marcus E skrev:Skumparty idag
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
-
Johan66
- Medlem
Re: Idag.....
-
henkek
- Trogen Medlem

Blir skumparty här me snart 
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
-
Marcus E
- Medlem
Orchard cotton candy snow foam.Johan66 skrev:Vilket medel och vilken blandning?Marcus E skrev:Skumparty idag
blandade 1:2 i flaskan och sen minsta vattenmängd så borde bli runt 1:40 som hamnade på bilen.
- korvis
- Trogen Medlem

Du ser liten ut på bilden 
-
pean92
- Medlem
Hur når du upp på taket? [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
-
Sandgrens
- Medlem
...har man polerat båten och vaxat den. 9 h las ner... Köpte något polermedel från autosol då jag ej hann o beställa hem från menzerna. Autosolen var det värsta jag varit med om, dammade som inåthvete så hela jag blev vit. Och jag som hade hört bra om dem...
Trött i armarna är man iallafall då även gårdagen gick åt att tvätta båten och även klyva ved i vedklyv i 4 h.
Nästa helg blir det sjösättning, å då ska gammelgäddan upp!
Trött i armarna är man iallafall då även gårdagen gick åt att tvätta båten och även klyva ved i vedklyv i 4 h.
Nästa helg blir det sjösättning, å då ska gammelgäddan upp!
Niklas
Ursäktar stavfel men ajfån gillar inte mig...
BMW 528i M-Sport 2011
Porsche Boxter 1998
Lexus RX300 2005
Ursäktar stavfel men ajfån gillar inte mig...
BMW 528i M-Sport 2011
Porsche Boxter 1998
Lexus RX300 2005
-
R_Bergsten
- Medlem
Haha alla har väl stege ? [WINKING FACE] de är ju minsta övervakarn [THUMBS UP SIGN]pean92 skrev:Hur når du upp på taket? [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
-
R_Bergsten
- Medlem
Måste vart starkt medel som man blev så liten av [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]korvis skrev:Du ser liten ut på bilden
- Perra83
- Entusiast

Varför så koncentrerat?Marcus E skrev:Orchard cotton candy snow foam.Johan66 skrev:Vilket medel och vilken blandning?Marcus E skrev:Skumparty idag
blandade 1:2 i flaskan och sen minsta vattenmängd så borde bli runt 1:40 som hamnade på bilen.
Skummade på jag med i lördags. Cotton Candy plus Arti Green och varmvatten. Blev mängder med skum.
Testade Chemical Guys Honeydew snowfoam. Riktigt bra skum blev det som hängde kvar fint. Luktade melon. Kommer använde det fortsättningsvis när lacken är lätt smutsad. Billigt är det oxå hos BBV.
-
Johan66
- Medlem
Man kanske ska bli mer generös eller inte snåla med schampo, jag kör nu med BBV Arti+ med mix 1+4 i flaskan och minsta vattenmängd. Kanska ska prova annat schampo också?Marcus E skrev:Orchard cotton candy snow foam.Johan66 skrev:Vilket medel och vilken blandning?Marcus E skrev:Skumparty idag
Annars I helgen blev det 3 bilar tvättade utvändigt, först på med Degreaser Wet, sedan foamade med Arti Green. Efter att bilarna var avspolade så foamades de med Arti+ och efter andra avspolningen blev de handtvättade med en "rasta-vante".
Grannen mittemot har dock det jobbigt, har fått höra på omvägar att han tycker man tvättar för ofta. Jag stör mig inte på det...
-
Marcus E
- Medlem
Jag hade skrivit 1:20 på flaskan så tänkte först att jag skulle köra koncentrat i Foamlancen, men blandade upp 50/50 i FoamlancenPerra83 skrev:Varför så koncentrerat?Marcus E skrev:Orchard cotton candy snow foam.Johan66 skrev:Vilket medel och vilken blandning?Marcus E skrev:Skumparty idag
Skummade på jag med i lördags. Cotton Candy plus Arti Green och varmvatten. Blev mängder med skum.
Testade Chemical Guys Honeydew snowfoam. Riktigt bra skum blev det som hängde kvar fint. Luktade melon. Kommer använde det fortsättningsvis när lacken är lätt smutsad. Billigt är det oxå hos BBV.
Kom på sen att jag kanske menade att spä den 1:20 i Foamlance flaskan
-
vaxfrasse
- Medlem
Idag har jag varit på en kurs hos Leather Master i Göteborg.
Lite utbildning i läder, skötsel, reparation och infärgning.
Riktigt trevligt.
Lite utbildning i läder, skötsel, reparation och infärgning.
Riktigt trevligt.
-
Marcus E
- Medlem
-
henkek
- Trogen Medlem

Är denna till för att blåsa bilen me? 
-
Marcus E
- Medlem
Ja det är det, det finns ju större modeller på hjul, men tänkte mest ha min till rutor, grill, backspeglar, motorrum mm. Liten och smidig då.henkek skrev:Är denna till för att blåsa bilen me?
- ostkroken
- Entusiast

Du får mer än gärna skriva hur du tycker den räcker till för användning mot bil. Jag har tänkt precis som du där man inte kommer åt, lacken tar jag då med trasa och qd.Marcus E skrev:Ja det är det, det finns ju större modeller på hjul, men tänkte mest ha min till rutor, grill, backspeglar, motorrum mm. Liten och smidig då.henkek skrev:Är denna till för att blåsa bilen me?
/LG-D855 via Tapatalk
- ostkroken
- Entusiast

Idag fick jag tummen ur och satte fart med farsans Octavia.ostkroken skrev:Mina trissor från ali var riktigt välgjorda. Olika hårda och verkar hålla bra det lilla jag hunnit prova dom.
Tänkte att jag skulle prova hex-logic kopiorna lite mer och bytte därmed till 5" stödplatta och den hårdaste hex-kopian jag har. Scholl s3gold xxl som medel och nästan full fart på rupeskopian.
Trissorna är inte i närheten av lika hårda som dom lila från BBV, men verkar göra sitt jobb riktigt bra. Kommer fortsätta imorgon så blir till att testa mer då.
/LG-D855 via Tapatalk
-
remru218
- Medlem
Intressant. Är de köpta på eBay eller Aliexpress?ostkroken skrev:Idag fick jag tummen ur och satte fart med farsans Octavia.ostkroken skrev:Mina trissor från ali var riktigt välgjorda. Olika hårda och verkar hålla bra det lilla jag hunnit prova dom.
Tänkte att jag skulle prova hex-logic kopiorna lite mer och bytte därmed till 5" stödplatta och den hårdaste hex-kopian jag har. Scholl s3gold xxl som medel och nästan full fart på rupeskopian.
Trissorna är inte i närheten av lika hårda som dom lila från BBV, men verkar göra sitt jobb riktigt bra. Kommer fortsätta imorgon så blir till att testa mer då.
/LG-D855 via Tapatalk
- ostkroken
- Entusiast

Mina är från aliexpress.remru218 skrev:Intressant. Är de köpta på eBay eller Aliexpress?ostkroken skrev:Idag fick jag tummen ur och satte fart med farsans Octavia.ostkroken skrev:Mina trissor från ali var riktigt välgjorda. Olika hårda och verkar hålla bra det lilla jag hunnit prova dom.
/LG-D855 via Tapatalk
/LG-D855 via Tapatalk