Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Re: Rengöra med ånga?

Diskutera bilvårdsprodukter här
linblekinge
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av linblekinge » 31 okt 2009 16:24

Bild

Så här ser Lidl modell ut , det följde med mer tillbehör , dom är bara inte med på bilden.
Kollar man på Biltemas brukanvisning så ser dom nästan identiska ut , samma tillbehör där ..
Tog kanske 3-4 min att få varm , räckte ca 5-10 min , provade bara lite enkelt på en sofflock med tyg ..
Sprayade Brisk på fläckarna innan ...
Vet inte om den rengjorde så mycket , men fräschare blev det , ska testa mera senare , var bara en 5 min koll att den funkade ..
Senast redigerad av 6 linblekinge, redigerad totalt 14 gång.

David
Sponsor
Sponsor

Inlägg av David » 31 okt 2009 22:01

Väntar med spänning på resultaten...
Senast redigerad av 6 David, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 01 nov 2009 19:21

Hej på er alla :D

Nu har jag fått tummen ur o ladda upp bilder, men jag har inte haft ork till att testa den ;)
Men det kommer lovar :jeps En länk till en liknande maskin, fast på min står det 2000 watt? All annan data stämmer!
http://www.duabhuset.se/#showProduct.php?id=1329 Så 600:- känns inte så farligt :D

Bild

Sen hittade jag ett tillbehör till vanlig dammsugare på Lidl för 40:- Som verkar vara kanon, testade lite emellan element igår o mellan spisen o köksskåpet ger högsta betyg för munstycket kommer nog vara ett ypperligt hjälpmedel till bilens stolar o alla trånga vrår :D

Bild

/Jiiins :cheers
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 01 nov 2009 20:46

Hasse skrev:Den ser toppen ut Jiiins, är väldigt nyfiken på resultatet. Slangen kollade jag på men tyckte att den var så hård att böja, men nu efteråt så kom jag på att tänka att det kanske är en fördel ibland.

Okej jag försökte att räta den :) men det var svårt. Alltså är den böjd från början som bilden men går att få någorlunda rak under körning i trånga utrymmen o sen hoppar den tillbaka till böjda formen ;)

/Jiiins :jeps
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 16 nov 2009 18:26

Hej!

Nu har jag testat maskinen lite, dock ej på bilklädsel ;)
Verkar fungera mycket bra :D Har tvättat en vit hallmatta med gott resultat som min hund hade kissat på :evil: sist hon löpte. Sen så körde jag av plastmattan i köket och den har sk. gropar i mönstret som det fastnar smuts i och det var inte lite märkte jag ;) Fast frugan hade svabbat golvet två dagar tidigare. Sen blev det lite körning på toaletten och det funkade fint även till det.
Och kaklet hade det kommit lite färg på när dom målat elementet 57´´?? som jag inte fått bort förut och nu gick det som en dans typ 15 sekunder borta med vinden :D Mitt betyg blir :best
Återstår att testa på bilklädsel men borde funka bra:jeps

/Jiiins
" En sjuk polernörd "

Pada
Medlem

Inlägg av Pada » 16 nov 2009 19:02

Har sett att folk använder ånga till bla. fälgrengöring

Bra eller anXX? :)

http://i669.photobucket.com/albums/vv56 ... c_0275.jpg
http://i669.photobucket.com/albums/vv56 ... c_0283.jpg
Senast redigerad av 6 Pada, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Inlägg av Göran » 16 nov 2009 19:14

Inlägget ovan modererat, vårda språket tack :D
Senast redigerad av 6 Göran, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Inlägg av MAX » 16 nov 2009 19:37

Jiiins skrev:Hej!

Nu har jag testat maskinen lite, dock ej på bilklädsel ;)
Verkar fungera mycket bra :D Har tvättat en vit hallmatta med gott resultat som min hund hade kissat på :evil: sist hon löpte. Sen så körde jag av plastmattan i köket och den har sk. gropar i mönstret som det fastnar smuts i och det var inte lite märkte jag ;) Fast frugan hade svabbat golvet två dagar tidigare. Sen blev det lite körning på toaletten och det funkade fint även till det.
Och kaklet hade det kommit lite färg på när dom målat elementet 57´´?? som jag inte fått bort förut och nu gick det som en dans typ 15 sekunder borta med vinden :D Mitt betyg blir :best
Återstår att testa på bilklädsel men borde funka bra:jeps

/Jiiins
intressant test Jiiins :jeps
Hoppas det går vägen med bilklädslen då det verkar riktigt avancerat att få en sådan riktigt ren i normala fall klart har ju alldrig testat själv att rengöra tygklädslar då man gjort det enkelt för sig och kasta på något billigt överdrag i stället,
samt så är det väl snart bara instrumentbrädorna som inte består av något klädlser liknade matreal åtminstoende inte i vanliga konsument bilar.

var ju lite lättare förr när det var plåt och plast samt vinyl i inredningarna men det var då det :brumm
mvh max.

Skriv svar