Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner, dagens fynd!

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Funkytear
Medlem

Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner, dagens fynd!

Inlägg av Funkytear » 24 jul 2010 13:44

Var på en lokal stormarknad ( EKO:- ) idag och kollade som alltid in bilvårdshyllan. Döm till min förvåning när jag hittade autoglyms prylar där. Jag köpte en 1000ml !! :shock: flaska med Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner för bara 129 spänn. Var sugen på en super resin polish oxå men tar nog det nästa gång. Polishen ingick i ett kitt med schampo, polish, microfiberduk och en kvalitets tvättsvamp för endast 299:-.
Kul när man hittar kvalitets produkter i dom stora varuhusen, speciellt till dessa priser :D
Senast redigerad av 4 Funkytear, redigerad totalt 14 gång.
Opel? Det blir bara bättre så.
http://www.garaget.org/funkytear

Användarvisningsbild
RobertD
Medlem

Re: Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner, dagens fynd!

Inlägg av RobertD » 24 jul 2010 15:16

Då kan jag kontra med att lokala Mekonomen säljer ut sitt sortiment av Autoglym. 50% på ordinarie priset. Normalt pris är ca 150 kronor (har jag för mig) för 500 ml shampoo, men kombinationen att AG kör "dubbla storleken" på många flaskor just nu och sedan 50% så köpte jag en liter för ca 75:-... :D

/Robert
Senast redigerad av 4 RobertD, redigerad totalt 14 gång.
/Robert

Användarvisningsbild
Funkytear
Medlem

Inlägg av Funkytear » 24 jul 2010 16:04

Äh va f#n! Jag som trodde jag gjorde ett bra fynd. Alltid någon som ska ta ner en på jorden ;)
Har du provat schampot då?

Användarvisningsbild
RobertD
Medlem

Inlägg av RobertD » 24 jul 2010 17:39

Japp, jag hade redan innan beställt 1 liter från Shinearama som jag använt 4-5 tvättar.

Det löddrar inte så mycket tycker jag, men det känns som om det ger bra glid och jag tycker att det "tvättar" bra. Har dock ingen riktig känsla för hur skonsamt det är för lackskydd/vax eller om det ger något utökat skydd, dvs hur mycket "conditioner" det är.

Men det luktar gott! :D

(Till saken hör att jag tidigare endast kör med Turtle Wax Nano Shampo, eller rent av Yes :oops: , så allt är ju en förbättring från det! :D )

/Robert
Senast redigerad av 4 RobertD, redigerad totalt 14 gång.
/Robert

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 24 jul 2010 18:30

RobertD skrev:Då kan jag kontra med att lokala Mekonomen säljer ut sitt sortiment av Autoglym. 50% på ordinarie priset. Normalt pris är ca 150 kronor (har jag för mig) för 500 ml shampoo, men kombinationen att AG kör "dubbla storleken" på många flaskor just nu och sedan 50% så köpte jag en liter för ca 75:-... :D

/Robert
Är det så att Mekonomenkedjan ska lägga av med AutoGlym, tror du?
Jag tror inte att det blivit den hiten som de trodde........
AutoGlym har bra prylar, ingen tvekan, men priserna är fullständigt uppåt väggarna........
Senast redigerad av 4 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
Funkytear
Medlem

Inlägg av Funkytear » 24 jul 2010 21:24

Är det på väg ut till stormarknaderna så kanske det rent av blir ett budgetmärke som man kommer att köpa i Ullared. :?

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jujimbo » 24 jul 2010 21:41

Billigare bilvårdprodukter med bra kvalité,sånt gillas man får hoppas det blir så att det blir ett lägre pris då ;) så man kan köpa på Ullared billigt :D
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
RobertD
Medlem

Inlägg av RobertD » 24 jul 2010 21:58

Jag har inte sett det på Mekonomen i Stockholm (där jag bor) men däremot här i Kalmar (sommarstuga). Så kanske köper varje butik eller iaf varje stad in lite eget sortiment?

Här i Kalmar sa iaf butiken att det inte hade gått att sälja några större volymer av produkterna då de var alldeles för dyra för den stora massan. Vilket är väldigt tråkigt...

/Robert
/Robert

Skriv svar