Gunther skrev:Collinite 476 har en hållbarhet av 9 till 11 månader

men Collinte 915 ge en bättre glans på bilen...
Natty's är en bra vax, hade använda de själv, men de ha inte en så länge hållbarhet, 2 till 3 månader

Ok, ja det blir det nog inte Natty´s till Impalan iallafall då...
nyberg skrev:jag gillar adams buttery vax,, ger ett skönt djup,, sen väldigt lätt lägga på och torka av,
Vart hittar jag mer info om det och vart köper jag det?
Linden skrev:Hör väl inte hemma här men SNYGG BIL!

Jag håller med. Pappas bil är verkligen en drömbil...och det säger jag inte bara för att det är pappas utan för att jag tycker att den är perfekt.
Egentligen skall ju tex grill, lister runt lysen mm vara i rostfritt, men jag tycker det är mycket snyggare lackat. Det tycker många....(förutom kärringen som skällde ut farsan på Hälla parkeringen i Västerås under Power Big Meet..."Hur För hundra gubbar kan man förstöra en bil så..bla bla bla....det ska vara orginal!", hon lär haft fullt upp den helgen om hon skulle skälla på alla som kör custom. Haha!!)
WaxDog skrev:Tanken som slår mig är "Vilken motorhuv" !
Där kan man ha långtest på 30-40 vaxer bredvid varandra

Linden skrev:Bakluckan funkar till 30 till...Minst

Haha, ja! Mycket lackad yta att vaxa!
Nisse skrev:Kollade på en röd Chevrolet Impala sport coupé 59 som var i "mint condition" för ett par år sedan....Var hos en kille i Söderhamn i ett annat ärende, och då visade han bilen som han renoverat under några år...alltid roligt att kolla på dessa bilar....
Mitt råd....
Meguiars NXT generation Tech wax 2,0 sedan underhålla med Meguiars NXT Generation Spray Wax....
Ja det är kul med gamla bilar, bara väntar på att farsan ska inse att han inte hinner med alla sina projekt så jag får ta över något. Han har bla en Ford Customline -54, Ford Tudor -38, Chevrolet -37 mm mm mm....alla objekt.
Jag har faktiskt kikat lite på det också...Hur lång hållbarhet är det på det och hur ofta skall man underhålla med Spray Wax?