Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Påbörjad polering av "vraket" Sista bilderna
-
totte
- Medlem
Re: Påbörjad polering av "vraket" Sista bilderna
Såg att du skrev att den var sträv efter poleringen... clayade du den innan? det är a och o tycker jag för att få en lack rikigt len...
Vad la du för lackskydd efter poleringen?
Senast redigerad av 4 totte, redigerad totalt 14 gång.
-
peterv
- Medlem
Ser riktigt fint ut 
Senast redigerad av 4 peterv, redigerad totalt 14 gång.
-
Linden
- Medlem
Blev ju jättebra det där! 
Senast redigerad av 4 Linden, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Riktigt snyggt carina..
nu ökade kärran några kronor i värde..
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
-
v70t
- Ny Medlem
Vilket lyft jämfört med det algbesudlade "vraket"!! Mycket trevligt!
Senast redigerad av 4 v70t, redigerad totalt 14 gång.
-
Abyss
- Moderator

Men Limban... man har väl en garanterad summa som bilen måste upp till føre man kan säga vinst... tänker på skrotningspremien, 1500kr eller nått sånt?..limban skrev:Riktigt snyggt carina..
Nej den var elak, du har gjort ett fantastiskt jobb carina och när jag vet att du även har haft ont, ännu mer impad!! Gillar verkligen sådana här føre/efter jobb där man tagit något risigt och førvandlat till något... hmmm... bättre
Senast redigerad av 4 Abyss, redigerad totalt 14 gång.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you
- carina
- Moderator

- Kontakt:
totte skrev:Såg att du skrev att den var sträv efter poleringen... clayade du den innan? det är a och o tycker jag för att få en lack rikigt len...
Jo Totte jag clayade innan med, men jag tror att det hade behövts karossvamp...(hade för snäll lera)
Som lackskydd la jag på Orange Sealer.
Tror att om man går på den en gång till lite längre fram så kommer det bli ännu bättre.
Nästa inköpslista börjar ta form här i Göteborg nu hehe.....
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Ha ha Abyss..... hade jag haft en Saab här på garageuppfarten och gjort samma sak hade du "gått i mål" efter första tvättenAbyss skrev:Men Limban... man har väl en garanterad summa som bilen måste upp till føre man kan säga vinst... tänker på skrotningspremien, 1500kr eller nått sånt?..limban skrev:Riktigt snyggt carina..
nu ökade kärran några kronor i värde..![]()
Nej den var elak, du har gjort ett fantastiskt jobb carina och när jag vet att du även har haft ont, ännu mer impad!! Gillar verkligen sådana här føre/efter jobb där man tagit något risigt och førvandlat till något... hmmm... bättre![]()
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Vita solida kan man köra stark alkalie på innan polering....Svampa...och då menar jag STARK alkalie....K7000 som vi har är perfekt för detta...
ja det gäller f.ö. alla solia....Klarlack är alltid bäst....mycket smart påfund.....
Det gäller att få ur smutslagret i lacken före poleringen...Det lager som sitter i lacken måste bort....annars kommer inte poleringen att få någon effekt...Allt skall bort på kemisk väg först....Sedan kan man börja med en väldigt bra oxidlösare....och sedan vidare...
Det gäller att få ur smutslagret i lacken före poleringen...Det lager som sitter i lacken måste bort....annars kommer inte poleringen att få någon effekt...Allt skall bort på kemisk väg först....Sedan kan man börja med en väldigt bra oxidlösare....och sedan vidare...