Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vad ska man välja? ytskydd

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Re: Vad ska man välja? ytskydd

Inlägg av Jiiins » 14 dec 2011 21:30

Cogo skrev:Ni som har testat att köpa DiamondBrite från Ebay, vart har ni hittat "conservern"? Kan inte se att den säljs på ebay med möjlighet att få den fraktad till Sverige. Någon som kan tipsa mig om vart ni fick tag i den?

MVh Magnus
Bara att handla hos ett Diamondbritecenter.
http://www.diamondbrite.se/dbc.php

Men det finns även på ebay ibland, en får kika in då o då ;)
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

eric.u
Medlem

Inlägg av eric.u » 18 dec 2011 14:00

Fick hem ett paket från Norska Nanolex med ett nanovax och reaktiveringsschampo samt 2 applikator pads och en microfiberduk, tack Håvard!

Bild

Nu längtar jag tills jag får en chans att testa detta, tänke ta min egen bil så klart eftersom jag aldrig använt grejjerna förr och den behöver ändå toppas upp inför vintern :D

Ska i utbyte mot produkterna försöka skriva en liten review och ta bilder etc.

Nanovaxet ska torkas av inom 1 min efter att man har applicerat det, otroligt snabb torktid, detta gör att man får arbeta lite annorlunda än man är van vid.

MVH Eric
Senast redigerad av 4 eric.u, redigerad totalt 14 gång.
MVH Eric

R.A
Medlem

Inlägg av R.A » 18 dec 2011 14:04

Tänk Mr.Moyjagi så är det lugnt ."wax on, wax off"

Kul med nya produkter :-).

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Senast redigerad av 4 R.A, redigerad totalt 14 gång.

linblekinge
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av linblekinge » 18 dec 2011 14:16

Detta står på dimondbrite engelska sida , skrämsel taktik eller inte , va vet ja ?
Det finns ju folk här som köpt dimondbrite och det funkar ju perfekt ..

http://www.jewelultra.co.uk/news/view/82

E BAY AWARE

As with any product, Diamondbrite can be purchased on the E Bay web site.

Please be aware that the sale of the Diamondbrite Paint & Fabric Protection process on ebay has not been authorised by Jewelultra who manufacture the Diamondbrite product.

Please also note that this product does not come with a Guarantee and any claims made will be rejected.

It has also come to our attention that where product has been purchased on e bay, and the product subsequently applied that this has caused problems to car paint. In some cases this has caused the paintwork to peel and created stains which have been impossible to remove.

It should also be noted that we cannot guarantee that the product actually in the bottles is Diamondbrite. There have been instances where product has been purchased through e bay and the bottles have either been empty or half full. In some cases the product has transpired to not even be Diamondbrite.

With regard to the aerosol fabric protection, please note that this is specifically for professional application only. Any person applying Diamondbrite paint or fabric protection MUST be trained by Jewelultra.
Jewelultra would like to emphasise that the company cannot accept any liability for the misuse of Diamondbrite paint and fabric protection.
Senast redigerad av 4 linblekinge, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 18 dec 2011 14:57

linblekinge skrev:Detta står på dimondbrite engelska sida , skrämsel taktik eller inte , va vet ja ?
Det finns ju folk här som köpt dimondbrite och det funkar ju perfekt ..

http://www.jewelultra.co.uk/news/view/82

E BAY AWARE

As with any product, Diamondbrite can be purchased on the E Bay web site.

Please be aware that the sale of the Diamondbrite Paint & Fabric Protection process on ebay has not been authorised by Jewelultra who manufacture the Diamondbrite product.

Please also note that this product does not come with a Guarantee and any claims made will be rejected.

It has also come to our attention that where product has been purchased on e bay, and the product subsequently applied that this has caused problems to car paint. In some cases this has caused the paintwork to peel and created stains which have been impossible to remove.

It should also be noted that we cannot guarantee that the product actually in the bottles is Diamondbrite. There have been instances where product has been purchased through e bay and the bottles have either been empty or half full. In some cases the product has transpired to not even be Diamondbrite.

With regard to the aerosol fabric protection, please note that this is specifically for professional application only. Any person applying Diamondbrite paint or fabric protection MUST be trained by Jewelultra.
Jewelultra would like to emphasise that the company cannot accept any liability for the misuse of Diamondbrite paint and fabric protection.
Personligen så tror jag det är bluff till 100% bara för folk ska sluta köpa från Ebay, Svenska DB har väl klagat och fått dom att skriva detta på sidan... Jag har lagt flera fordon med just DB från Ebay och jag har då aldrig varit med om att lacken "Flagnar, får fläckar m.m" Så det är skrämsel taktik..

Nå flera på detta forum som lyckas få lacken att flagna och få fläckar???..
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 18 dec 2011 15:09

Kolla bara in denna Auktion där det följer med äkthetsintyg m.m på produkten.

http://www.ebay.co.uk/itm/Jewelultra-Di ... 3f105aef7d

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 18 dec 2011 15:52

De som säljer på Ebay kommer antagligen över dessa kit på jobbet, och kränger dem sedan vidare.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 19 dec 2011 14:24

Mailade en som jag köper ifrån och detta var vad jag fick till svar!!!...

this product is 100% genuine as i use this product on a daily basic and i know there are fakes out there but this is not one of them.
IF you need more proof i ask you to take this product to any site selling Diamondbrite at a dealer/garage or Diamondbrite them self's to see if it is real as i guarantee it is.

- 44carman44

Den äkta produkten: http://www.ebay.co.uk/itm/diamondbrite- ... 23177fb13d

Abyss
Moderator
Moderator

Inlägg av Abyss » 19 dec 2011 17:12

Köpte även mitt set där Crille... skall bli spännande att testa detta skyddet.... också... någongång...det med... :lol:
Senast redigerad av 4 Abyss, redigerad totalt 14 gång.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 19 dec 2011 20:15

Okej Abyss :-) jag har köpt flera set från
Länken jag la in i sista inlägget.

Lovar att lacken inte flagnar eller får fläckar.
Kan lova dig att du blir nöjd med tanke på det
Billiga priset.

Har mailat säljaren och frågat om han kommer
börja sälja reaktiverings kittet också, väntar
på svar angående detta.

Abyss
Moderator
Moderator

Inlägg av Abyss » 19 dec 2011 22:16

Tvivlar inte alls på att jag kommer bli nöjd, det är bara viljan att få på det.. :lol:

Den killen har haft det aktiverings kitet inne lite då och då, har för mig att det brukar ligga på strax över £12, men det misstänker jag du har bra koll på.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 19 dec 2011 23:41

Första gången jag köpte Diamondbrite på ebay, fick jag hjälp utav en annan herre här inne på forumet. Då jag fattade nada angående ebay hur det hela funkade. Men efter det så köpte jag Diamondbrite ifrån ytterligare två säljare, då jag själv var lite skeptisk till medlet då det var så billigt. Men hade då medel ifrån tre olika säljare och jämförde lukt, konstistens osv. Och då det visade sej inehålla samma vad jag kunde lukta mej till och färgen var samma osv. Då körde jag det på min egna bil första gången. Sedan dess så har ett flertal fått detta skydd på sej. Och jag har då inte hört av någon om fläckar, krakeleringar. Själv har jag oftast handlat ifrån carman, då han oftast är billig o snabb att skicka flaskorna.
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 20 dec 2011 13:49

Abyss skrev:Tvivlar inte alls på att jag kommer bli nöjd, det är bara viljan att få på det.. :lol:

Den killen har haft det aktiverings kitet inne lite då och då, har för mig att det brukar ligga på strax över £12, men det misstänker jag du har bra koll på.
Hehe viljan måste ju finnas men ibland är den ju inte där bara, ta ett par :cheers så ska du se att det kommer på bilen.

Har tyvärr ingen koll alls på reaktiveringskittet, men jag mailade honom om det i går och han sa att han säljer sånt med, bara att be han lägga upp en auktion så fixar han det :jeps

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 20 dec 2011 13:52

Jiiins skrev:Första gången jag köpte Diamondbrite på ebay, fick jag hjälp utav en annan herre här inne på forumet. Då jag fattade nada angående ebay hur det hela funkade. Men efter det så köpte jag Diamondbrite ifrån ytterligare två säljare, då jag själv var lite skeptisk till medlet då det var så billigt. Men hade då medel ifrån tre olika säljare och jämförde lukt, konstistens osv. Och då det visade sej inehålla samma vad jag kunde lukta mej till och färgen var samma osv. Då körde jag det på min egna bil första gången. Sedan dess så har ett flertal fått detta skydd på sej. Och jag har då inte hört av någon om fläckar, krakeleringar. Själv har jag oftast handlat ifrån carman, då han oftast är billig o snabb att skicka flaskorna.
Kan tänka mig att det finns oäkta DB på ebay, men jag tror också att dom flesta är 100% produkter. Det beviset räcker ju mer än väl att du aldrig varit med om krakeleringar, fläckar m.m... Han skickar flaskorna snabbt, därav handlar jag från honom med.

Allt som dom skrivit på DB i UK är enbart skrämseltaktik för att det finns någon i kedjan som klagat att dom förlorar kunder m.m..

Abyss
Moderator
Moderator

Inlägg av Abyss » 20 dec 2011 18:06

Nu håller vi kanske på att spåra ur lite när det gäller vilket ytskydd vi skall välja men..

När det kommer till just Diamondbrite så funderar jag lite hur många av oss som verkligen köper detta medel, om dom verkligen förlorar kunder? Av oss som här här inne så är det kanske 1% som köper, ca 10 -15 st. Ingen av dessa hade antagligen åkt till ett bilvårdscenter och lagt på just DB eller något annat medel heller för den delen om dom inte fått tag i det på nätet.

Dom flesta av oss här inne som köper det medlet är nog lite mer än "vanligt" intresserade av bilvård så vi vill ha ett bra resultat.
Får vi ett bra resultat (och det är nog inte många av oss som erkänner att man misslyckats..) så blir det ju reklam för andra som är mer intresserade av bilvård men inte gärna vill eller kan göra det själv.

Det är flera här som kan tänka sig att lämna bort bilen och få den gjord med det medlet som har fått bäst "reklam" här av användare i verkligheten.

Det gäller samma med bilvårdsprodukter, jag erkänner att jag har varit "otrogen" flera gånger och köpt på utlänska siter produkter som jag kunde ha köpt här men varit lite billigare eller andra motiv.

Men jag har också köpt massor av våra sponsorer för att dom har bra sortiment och är allmänt trevliga att ha med att göra här på forumet. Jag tror nog att våra kära sponsorer vinner på att vara med här på forumet och få göra reklam för produkterna än att inte vara det.

Det samma tycker jag nog att DB borde tycka och kanske vara lite försiktiga i kommentarerna mot vad dom varit tidigare när detta var uppe förra gången. Men det har varit tyst nu så jag tror nog att dom inser att dom har mer att vinna än förlora på att vara lite mindre burdusa.

Långt inlägg om vilket medel som är bäst på ytskydd. :D

Jag är grymt sugen på att även testa (få testat) Opti-coat 2.0

Annars är drömmen för mig och min bil att bara behöva spola på lite HD och vatten för att sedan ha en dunderblank bil. Detta gäller ju såklart min vardagsbil. Annars så vill jag nog fortfarande kunna köra på med lite vax eller andra gosaker för att det är skoj att se resultatet efteråt.

eric.u
Medlem

Inlägg av eric.u » 20 dec 2011 21:22

Abyss skrev: Annars är drömmen för mig och min bil att bara behöva spola på lite HD och vatten för att sedan ha en dunderblank bil. Detta gäller ju såklart min vardagsbil. Annars så vill jag nog fortfarande kunna köra på med lite vax eller andra gosaker för att det är skoj att se resultatet efteråt.
Eller hur! tänk att bara foama på schampot och sen högtrycka av bilen så är den så där handtvättad/torkad torr å blank... oooo please invent it!

hehehe :D
MVH Eric

Skriv svar