Ja det borde det göra, och även slita på ett tuffare lackskydd.danne5 skrev:Löser det upp det underliggande vaxet då..
/Thomas

Ja det borde det göra, och även slita på ett tuffare lackskydd.danne5 skrev:Löser det upp det underliggande vaxet då..

Ahh nu är jag med. Nej då ska du inte använda Collinite då kan kan bli irrriterad på huden om man är känslig (Enligt säkerhetsdatabladet). Personligen har jag aldrig förstått grejen med att vaxa med bara händerna, jag tycker bara det går åt mer vax och blir ojämnt. Eller så har jag missat något om vad som är fördelen med denna metoddanne5 skrev:Jag menar alltså med händerna, nu har jag krånglat till det igen![]()
,

Just på min Saab ska jag prova med den mjukaste MF-duk jag någonsin kan hitta och prova försöka lägga ut UPGP med denna och se. Detta kan dock först ske på vårkanten och jag kommer självklart återkomma med en rapport - förhoppningsvis en positiv sådanMystery_O skrev:
PS: Skåne_jonte vad "kul" att någon mer får repor av paint guard aplikatornnu slipper jag känna mig ensam

1. Nej, där finns ingen slippande medel eller polish i Dodo vaxerSkåne_Jonta skrev:
Frågor som poppar upp blir således om man nu skulle ersätta UPGP med tex Dodo Juice Purple Haze med tanke just på glans.
1. Finns där någon typ av slipande effekt/ polish i Dodo´s vaxer som gör att jag får försämrad motståndskraft hos 2-komp skyddet?
2. Får jag mer glans och djup med Dodo´s vax kontra UPGP´n?
3. Ökar glanstalet ju fler lager av Dodo's vax som appliceras efter varandra likt UPGP´n?
4. "Kritar" Dodo´s vax om man nu mot förmodan skulle råka på det på en olackad plastdetalj (perfekt med Ultiman)
Fingermitten funkar jättebra!Mystery_O skrev: frågan är vad jag ska använda för att lägga på vaxet med, det måste vara något riktigt mjukt som verkligen inte repar..

Det skall den göra med råge. Borde kunna få på två lager utan problem.Mystery_O skrev:Räcker en liten 30 ml dodo juice till en hel bil?

Några favoritvaxer?Wax skrev:Har jobbat mkt med vaxet sista året och tycker det handlar mkt om teknik när man applicerar och inte mist torkar av överflödet.

Småburkarna räcker jättelänge. Jag har kört min cykel några gånger och en bil på min Supernatural-panel pot och det syns knappt.Mystery_O skrev:Räcker en liten 30 ml dodo juice till en hel bil?

Rednales skrev:Några favoritvaxer?Wax skrev:Har jobbat mkt med vaxet sista året och tycker det handlar mkt om teknik när man applicerar och inte mist torkar av överflödet.
Jag har lagt två lager utav Orange Crush på min Passat kombi och jag har nog kvar så det räcker till två lager till.Mystery_O skrev:Räcker en liten 30 ml dodo juice till en hel bil?
Hej.Skåne_Jonta skrev:Just på min Saab ska jag prova med den mjukaste MF-duk jag någonsin kan hitta och prova försöka lägga ut UPGP med denna och se. Detta kan dock först ske på vårkanten och jag kommer självklart återkomma med en rapport - förhoppningsvis en positiv sådanMystery_O skrev:
PS: Skåne_jonte vad "kul" att någon mer får repor av paint guard aplikatornnu slipper jag känna mig ensam
![]()
Är sjukt nöjd med den "krispiga" djupa glansen man får efter 3 lager, avrinningen är magisk OCH FRAMFÖRALLT är det så enkelt att lägga på.![]()
Använder det på alla andra bilar efter tvätt så UPGP ligger En alltid varmt om hjärtat...

Jag tog den mjukaste och fluffigaste MF duken jag hade tillhands, vek den omlott så att den blev lagom i storlek. Sprutar på 2st duschar med UPGP pumpmunstycket sen sveper jag försiktigt med MF-duken över lacken (1 panel i taget) utan tryck.Repombudsmannen skrev:
Hej.
Eftersom jag också har en svart Saab och precis köpt UPGP är jag nyfiken på hur det gick för dig. Berätta.