Tack för alla fina kommentarer! Men en sak är ju säker att det här med bilder speglar ju inte alltid verkligheten.Det var en hel del repor som jag inte fick bort som förmodligen ett proffs får bort! Någon skillnad måste det ju vara på jobben som dom som lägger 40-50h i vekcan på detta mot dom som lägger 40-50h i halvåret... Detta var den 5:e bilen jag gjort under min ploeringskarriär som varat ungefär i 8 veckor!
Dock är det ju inte lika roligt att lägga upp bilder på allt skit man fick inte fick bort jämfört med en helhetsbild på hur gemena man upplever bilen i verkligheten!? Det funkar ju när man inte proffesionell
Produkter som användes var följande.
Interiört:
Allbrite rug & upholstery till alla textiler.
Sanego vinylglans för interiörer.
Körde med Kärcker puzzi 8/1 c textilvårdsmaskin
Tvätt:
Sanesolv Extra
Solvynol Green
Sanego wheelcleaner A
Allbrite cherry shampo
Karossvampen - Han inte mer än lägga den på lacken förrän jag fick skölja av. Den funka bra!
Polering:
Menzerna Fastgloss med Gul Hex-logic trissa på de värsta ställena.
Menzerna Powerfinish med Gul Hex-Logic trissa, hela bilen
(Flex roterande)
Sanego Final Touch efter polering
Fireglaze lackskydd
Lahega 33e bananwax
(Turtle oscillerande grön maskin)
Exteriört:
Sanego rubbershine till däck och plastdetaljer.
Tror jag fått med allt!?
Hur man kan misshandla en bil så ny på så kort tid!? jag har inget bra svar på det. Antar att det är en klassisk företagsbil som gått 7000mil, tvättad i maskin samt på den lokala 99:- handtvätten där dom byter vatten i hinkarna en gång i månaden...
En liten rolig grej som hände då han körde hem var att farbror blå stannade honom... 2800:- kostade den fortkörningen och det roliga var att innan polisen släppte iväg honom sa han " det var h-vete vilken glans du har på bilen. hur gör du för att hålla den så fin?"