Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

AEG PE High Performance

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
Cullis
Medlem

AEG PE High Performance

Inlägg av Cullis » 27 dec 2011 20:59

Efter att länge handpolerat och kört lite med en mussepigg var det dags att investera i en roterande maskin för att få riktigt bra puts på bilarna. Har kollat runt lite och spammat forumchatten med diverse frågor och självklart ringt nisse när han haft som mest att göra :roll: och kom fram till att AEG är nog maskinen för mig... Så jag beställde en AEG PE High Performance från bbv.

Och första känslan när jag plockade upp den var kvalitet. Låg vikt och reglagen där man vill ha dom. Ska bli trevligt att testa den så fort tillfälle ges. :brumm

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Och sist men inte minst en liten bild på Flex 3403 fästet som passar som handen i handsken på AEG. :best
Bild

Återkommer med bilder och mer reflektioner när den blivit testad.

/Cullis
Senast redigerad av 4 Cullis, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Re: AEG PE High Performance

Inlägg av Nisse » 27 dec 2011 22:55

AEG PE High Performance....

Modified and improved by Nisse

Den kommer du bli nöjd med....Fina bilder du fick till !!! :jeps
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Cullis
Medlem

Inlägg av Cullis » 27 dec 2011 22:58

Nisse skrev:AEG PE High Performance....

Svensk ingenjörskonst på hög nivå :best :best :best

Användarvisningsbild
Cullis
Medlem

Inlägg av Cullis » 07 maj 2012 20:19

Då var första poleringen avklarad. Det blev en solidvit Volvo S60 som inte blivit polerad i stort sett sen den var ny. Tyvärr gjorde jag en monstertvätt av den förra veckan så några vidriga förebilder uteblir... För att känna lite på maskinen testade jag Autoglym SRP. Målet var alltså inte att plocka så mycket repor som det fanns gott om utan lära mig maskinen och få någorlunda glans. Och det gick faktiskt över förväntan. Dock tyckte jag SRP va i lösaste laget för roterande. Men lättarbetad och bra för att snygga till bilen med. Dock kvarstår frågan vem som bestämmer... Jag eller AEG:n...

Före
Bild

Efter.
Bild
Bild
Bild

Provade även Concept vista och la faktiskt ett lager Ultima pgp även om man inte bör :oops: .

Jag blev iaf nöjd för första poleringen med roterande . Bilen gick från grå till vit och relativt blank :roll: .

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 07 maj 2012 21:22

Cullis skrev:
Nisse skrev:AEG PE High Performance....

Svensk ingenjörskonst på hög nivå :best :best :best
Ja just det ligger i klass med Skeppet Vasa och JAS...... :lol:
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
TAT
Medlem

Inlägg av TAT » 08 maj 2012 00:30

Införskaffade också Nisses AEG i vintras och den har gått några poleringar nu. Tiden har inte räckt till för att recensera bara.

Är mycket nöjd med maskinen och noshandtaget. Körde med Swedols 4USE tidigare och det stora lyftet är varvtalsstyrningen som gör att varvtalet inte åker upp och ner vid olika belastning. Dvs man får en helt annan kontroll och iaf jag vågar ligga på högre varvtal.

Maskinen har fått gå ganska hårt ett par ggr (allt är väl relativt iofs) och visst blir den lite varm i nosen efter ett tag men kroknar inte. En kortare drickapaus senare har den svalnat :cheers Ska införskaffa några Optipads för lite enklare avverkning.

Jag kompletterade med stödplatta Flexipad ø75 för att kunna köra ø100 trissor. Kalas för stolpar, kofångare och runt nummerplåt etc.

Maskinen är klart värd sin prislapp enligt mig.

Körde en polares Octavia i helgen. Efter tvätt och clay kördes först orangea trissor med Lahega Powercut, sedan Finecut och sist Finecut på dubbelhuvud. Avslut med Lahegas Brightguard. Bilen fick en ny blå nyans. ;) Bilden dock tagen med orättvis mobilkamera

Bild

Skriv svar