Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
-
Skåne_Jonta
- Medlem
Tack Tack
Ja, då vet jag inte vad det nu må vara för hinna där är på huven man ser svagt i motljus

...ser ut som man har dragit längs med huven med ett taskigt sämskskinn och att det kalkrika vattnet har sedan fått torka in.
Trodde bergis att det var överdosering av UPGP men av era kommentarer börjar jag undra - får som sagt se vad som händer vid nästa tvätt.
Men blankt blev det...utan någon större ansträngning

Senast redigerad av 4
Skåne_Jonta, redigerad totalt 14 gång.
Mvh,
Jonte
-
Robin-t
- Moderator

-
Kontakt:
Ultima
Bra jobbat! Riktigt bra puts på Saaben, grymt snygg är den. Funderar själv på en 9-3 aero faktiskt så riktigt roligt att se

.
Senast redigerad av 4
Robin-t, redigerad totalt 14 gång.
-
Jiiins
- Entusiast

Skåne_Jonta skrev:Tack Tack
Ja, då vet jag inte vad det nu må vara för hinna där är på huven man ser svagt i motljus

...ser ut som man har dragit längs med huven med ett taskigt sämskskinn och att det kalkrika vattnet har sedan fått torka in.
Trodde bergis att det var överdosering av UPGP men av era kommentarer börjar jag undra - får som sagt se vad som händer vid nästa tvätt.
Men blankt blev det...utan någon större ansträngning

Jag har inte kunnat torka bort strecken som blivit med en microfiberduk, vid överapplicering
Å då tog jag i till och med.......Men det brukar försvinna vid nästa tvätt........Har även funkat att lägga ett nytt lager. Då detta har hänt när bilen har stått i en helvecka i garaget för att få flera Ultimalager. Så tvätt eller nytt lager fast då sparsamt
PS. Jag använder hd-grön vid varje tvätt

Senast redigerad av 4
Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
SAABninefive
- Trogen Medlem

Riktigt fin bil!
Enligt mej så är just den Aero modellen och Viggen den snyggaste SAAB som nånsing gjorts genom alla tider, speciellt 3 dörrars

Senast redigerad av 4
SAABninefive, redigerad totalt 14 gång.
KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13
-
Skåne_Jonta
- Medlem
För kännedom...I höstas lades det 3 lager UPGP och sedan har bilen mestadels varit i garaget under vintern men fortfarande är glansen på topp och lacken väldigt hal vilket gör bilen extremt lättvättad

Senast redigerad av 5
Skåne_Jonta, redigerad totalt 14 gång.
Mvh,
Jonte
-
Abyss
- Moderator

Snyggt!

Senast redigerad av 4
Abyss, redigerad totalt 14 gång.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you
-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
Skåne_Jonta skrev:För kännedom...I höstas lades det 3 lager UPGP och sedan har bilen mestadels varit i garaget under vintern med fortfarande är glansen på topp och lacken väldigt hal vilket gör bilen extremt lättvättad

Hur många.gånger har du tvättat bilen med petroliumavfettning..?..
MVH Anders Lindbäck