Jag har precis som du noterat detta på utländska forum.
Glare verkade initialt ha sålts med "mördande reklam" och den som antydde något annat blev stämd. Priset för Glare produkterna var även väldigt höga...snudd på skyhöga.
Nu ett antal år senare så verkar Glare föra en tynande tillvaro. Vad jag har uppfattat det så verkar de flesta användarna finnas i Australien. En anledning verkar vara att Glare givit ett ypperligt UV-skydd som verkar väldigt behövligt där

.
Nej, Glare håller inga 60 månader. Har man dock en rimlig förväntan så grejar man säkerligen ett år. Jag tycker att Glare fungerat över vintersäsongen trots tvätt varje vecka med avfettning.
Det finns massor av medel och lackskydd och jag har långt ifrån testat dem alla. Glare blev dock snabbt en favorit. Lätt och mysigt att jobba med...och med en doft av suddgummi (de där goddoftande som man bara var tvungen att bita på...). Glare är väl beprövat då de funnits länge på marknaden, och prislappen ligger på en vettig nivå sett till resultat och att det är drygt och räcker länge.
Mina Glare favoriter är:
- Professional Polish (ett bra lackskydd)
- Micro Finish (en perfekt cleaner som ger en ren och blank yta)
- Vinyl & Leather (fungerade ypperligt i min bil - läder och vinyl)
- Rapid Action (går hyfsat snabbt att lägga som topping...)
Den sistnämnda är ett ganska smidigt sätt att öka på avrinningen efter någon månad.
Jag upplever inte behovet av att toppa Glare med vax då resultatet som ges är blankt och åt "wetlook" hållet, vilket är sällsynt för just lackskydd.
Jag kanske kan peppa herr Persson (GnagetAnders) att lämna sin syn på Glare. Vi preppade ju nyss hans andrabil (Toyota Corolla), och detta gjordes just med Micro Finish samt Professional Polish

.