Har fixat med en Avensis idag och igår. Riktigt mögig var den då den stått still nedanför ett stalltak sen november. Ber om ursäkt för dom dåliga bilderna. Det är tidsödande att tvätta en sån här bil.
Lägg märke till mossan vid luftintaget!
Taket och huven, usch. Fick slita rätt bra faktiskt!
Nästan hela bilen var full av sådana här repor och dörruppslag..
Bilen klar. Mycket bättre, men inte 100%. Fast med tanke på bilens skick där föregående ägare varit riktigt elaka mot den så är jag klar nöjd! Rosten på bakluckan kvar men det ska kompisen fixa.
Eftersom det inte fanns några träd inomhus så får min tröja duga..
Dörruppslagen till 90% bort. Körde med små tryckluftsdrivna roterande och occillerande maskiner. Vilket underverk man kan göra med dom!
Följande använde jag:
Kallavfettning på utsatta ställen.
HD-grön stark blandning på hela bilen. Två gånger på huv och tak.
Sverigevaxets Handschampo 1(testschampo) som har blivit lite av favorit. Riktigt trevligt skum och lättarbetat.
Bilt hammer clay.
Menzensa(stavning?) PF med mussemaskin och optipad.
På repor och skav PF med roterande och hård trissa.
Avslutade med Ultima PGP på allt utom framrutan.
Bilen är till salu och därför skulle det bli en snabbrekond. Däcken är inte behandlade ännu eftersom bilen ska in på verkstaden innan sista finishen läggs på den.
Jag är sjukt imponerad av vad man kan åstadkomma med roterande maskin. De två små tryckluftsdrivna maskinerna har jag lånat av kompisen, en roterande och en ocillerande. Riktigt roliga att arbeta med! Hoppas på att få låna dom maskinerna när det behövs till jag har möjlighet att köpa egna..