kritisera gärna ! både negativa och positiva kommentarer är välkomna!
Till att börja med, en Audi A4 solidsvart som vi lackade en framskärm, och till ett rimligt pris erbjöd jag mig att polera upp resterande av bilen ( förutom fälgar )
Avfettad

gott om små tvättrepor överallt. och enstaka större repor som snabbt gick bort

min " fantastiskt stora kollektion polergrejjor

Resultat bilder

näst på tur var farsgubbens Subaru Legacy. inget superjobb, hade lovat han en liten enklare rekond. Plocka bort lite repor och få på ett bra skydd
Baklucka 50/50

under arbetets gång.

resultat bilder

( min första trädbild, då man inte visste ett smack så tyckte jag att detta var kanonresultat

sen var det brorsans bil ( audi a4 )
han fick ombesiktning på strålkastarglasen, och vipps hade man nånting att göra
före:

våtslipat med korn 1000

50/50, första steget med Menzerna FG + liten roterande polermaskin ( 77mm )

efter några svängar Menzerna PF och SF

min andra bil , en Jetta mk2 solidbeige som jag köpte lite panikartat då jag precis sålde min VR6a jag hade innan, köpte bilen nere i Sveg och bilen var inte påställd. så 40 mil enkelväg med trailer, blev en lång dag
lagomt mycket oxid , inte polerad sen ny antar jag ( 1986 ) men fin inredning och trevlig och jättesnål bil !
vid inköp
har inte så mycket bilder på denna, men efter 2 dagars rekond och 2 slängda lammullstrissor ( + 3-4st skum)

då var det dags för min nuvarande bil , en golf 4 från 03. haft bilen i ca 4 veckor och den var ganska nyrekondad då jag köpte den, men körde av den lite med Menzerna PF och lackskyddet blev 2lager UPGP.
lite dåligt med bilder, men det kommer fler eftersom
före

efter

och det senaste jobbet, rykande färskt från idag
ett tak på en BMW 320 tror jag det är . Nu när det var så "mysigt " med skyltsöndag hade ägaren parkerat bilen lite för nära en " eldkorg? " så glödande aska över nästintill hela bilen. Hela högersidan kommer få ny lack, och jag lyckades nästan till 100% få bort allt på taket.
Taket före, små små prickar , nästan likt damm som kan uppstå vid lackering .

först hugga i med Flex 3403an , gul(medium) trissa och FG

sen efter det blev det gul (medium)trissa och PF

skiftade efter det till oscillerande Flex 3401 med blå (mjuk ) trissa

som sista tog jag blå trissa och la på Mirror Image
varför jag använde Mirror Image var bara för att jag hade lite bråttom på slutet. Efter att högersidan har lackerats ska övriga bilen poleras och då ska den skyddas med Ultima(inkl taket ) så nuvarande skydd är bara för tillfället
Hoppas ni gillar vad ni ser, kanske inte blir uppdaterat hela tiden, men ska försöka så ofta jag kan
Mvh jonas