Slagskeppet har lagt till!

Eller en lackmätare så du vet hur tjock lacken ärLasseman skrev:62 år gammal orginallck är inte att leka med... sa***an vad tunn den är på sina ställen![]()
Det blev inte alls så mycket plocka repor och defekter som tänkt utan jag fick sikta in mig på att få upp glansen bara...
Baklucka
Tak
Tak
Baklucka
Och här i framkant taket gick jag igenomMed 3401án på lägsta fart, svart supermjuk trissa och Artic Clean Polish & Sealant... inte mycket färg kvar då inte...
Nedrans... Man kanske ska satsa på biodling eller nåt annat istället för bilvård...

Jag tycker nog att polerslitage med någon genompolering inte nödvändigtvis innebär något negativt på en bil av den åldern. Det kan nog uppskattas väl så mycket med det utförandet framför en helt repfri med tjock lack som tas för att vara lagd för ett par år sedan, såna finns det många av.

Lasseman skrev:62 år gammal orginallck är inte att leka med... sa***an vad tunn den är på sina ställen![]()
Det blev inte alls så mycket plocka repor och defekter som tänkt utan jag fick sikta in mig på att få upp glansen bara...
Baklucka
Tak
Tak
Baklucka
Och här i framkant taket gick jag igenomMed 3401án på lägsta fart, svart supermjuk trissa och Artic Clean Polish & Sealant... inte mycket färg kvar då inte...
Nedrans... Man kanske ska satsa på biodling eller nåt annat istället för bilvård...

Eftersom inte lackmätaren säger hur stor varje del av lacken är känns det som att bara gissa hur det kan vara. Omman inte själv vet hur tjock lacken var från början och har mätt efter varje färglagerFiskepojken skrev:
Eller en lackmätare så du vet hur tjock lacken är
Både ägaren till denna bil och jag själv delar din åsikt. Pratade med honom nyss och han sa att han sett att det var genompolerat på taket sedan tidigare så det var inte jag som gick igenom, jag hade bara inte sett det tidigare. Nåja, bara att gno vidare.garagehunden KL skrev:Jag tycker nog att polerslitage med någon genompolering inte nödvändigtvis innebär något negativt på en bil av den åldern. Det kan nog uppskattas väl så mycket med det utförandet framför en helt repfri med tjock lack som tas för att vara lagd för ett par år sedan, såna finns det många av.
Polerslitage kan bli som nåt av ett kvitto på att bilen i princip är orörd i positiv betydelse, originallack smäller högt.
Personligen hade jag hellre den med originllack med lite genompoleringar än om den verkade nylackerad. Det blir allt färre av sådana bilar och de väcker allt större uppskattning.