Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
- BTG
- Trogen Medlem

Re: Idag.....
Har vi bokat en resa till Turkiet i september för hela familjen,ska bli gött och slappa lite 
Senast redigerad av 4 BTG, redigerad totalt 14 gång.
-
Pascona
- Medlem
....Har man börjat se slutet på renoveringen av vardagsrummet!
Sista varvet färg imorgon sen in med alla möbler
Sista varvet färg imorgon sen in med alla möbler
Senast redigerad av 4 Pascona, redigerad totalt 14 gång.
-
Jeck
- Ny Medlem
...Har jag testat BBV:s White dressing på däcksidorna...Blev kalasbra samt bra doft. 
Senast redigerad av 4 Jeck, redigerad totalt 14 gång.
-
Victor
- Medlem
Idag fick jag en bra idé, tyckte jag iaf.
Flygande bilvård åker hem till kunden och tvättar där. Sen kom jag på att det är ju inte så omtyckt av miljönissarna så det sket sig
Rätt bra idé annars tyckte jag men men 
Ingen som har några andra tips? Funderar på något med rekond / bilservice men vet ej riktigt. Måste nästan ha en lyft för att göra service.
Har ni några andra sommarjobbs idér för en som är 18 om 11 dagar? Tänkte ha ett eget företag som sommarjobb. Mest för att det skulle vara roligt
Flygande bilvård åker hem till kunden och tvättar där. Sen kom jag på att det är ju inte så omtyckt av miljönissarna så det sket sig
Ingen som har några andra tips? Funderar på något med rekond / bilservice men vet ej riktigt. Måste nästan ha en lyft för att göra service.
Har ni några andra sommarjobbs idér för en som är 18 om 11 dagar? Tänkte ha ett eget företag som sommarjobb. Mest för att det skulle vara roligt
Senast redigerad av 4 Victor, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Inte idag...men imorgon eller på söndag...
Då ska det bli finare väder ute, och årets första hemmatvätt med högtryckstvätten.
Som jag har sett fram emot att bilvårdare hemma igen under carporten...det ska bli härligt
.
Jag måste dock ta det lite lugnt då bilen varit inne på inspektion och komplettering av rostskyddet på Rostskyddsmetoder. Även mammas nya Mazda 3 har nu fått sin första kompletta rostskyddsbehandling.
Då ska det bli finare väder ute, och årets första hemmatvätt med högtryckstvätten.
Som jag har sett fram emot att bilvårdare hemma igen under carporten...det ska bli härligt
Jag måste dock ta det lite lugnt då bilen varit inne på inspektion och komplettering av rostskyddet på Rostskyddsmetoder. Även mammas nya Mazda 3 har nu fått sin första kompletta rostskyddsbehandling.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Nicklas Persson
- Medlem
..är det första dagen på länge jag sett solen, 7 soltimmar i februari säger väl allt 
Senast redigerad av 4 Nicklas Persson, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

Ja idag är det soligt ogh fint. Faktiskt 8°C i skuggan. Mulet hade passat bättre för biltvätt. Det blir en längre promenad med hund och sambo.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
- ostkroken
- Entusiast

...är det sista dagen i fjällen och den spenderas mestadels inomhus pga snöstorm! Men det håller på att lugna ner sig, så en eftermiddag i djupsnö blir en fin avslutning! 
Senast redigerad av 4 ostkroken, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

- Manor
- Moderator

Fy tusan vad härligt det var att ta fram högtryckstvätten och blåsa av både Subaru och AudiManor skrev:Inte idag...men imorgon eller på söndag...
Som jag har sett fram emot att bilvårdare hemma igen under carporten...det ska bli härligt.
Tvätthallen på jobbet är ok, men det är betydligt mycket mysigare att stå hemma under carporten och pyssla.
Det tråkiga var att jag hittade 3 repor på högersidan som var 3-4 centimeter långa och såg trista ut. Jag har inte en aning vad de kommer ifrån
Det är väl inte mer än 8 grader ute så det blev ingen direkt omläggning av lackskydd, men Orchards Speed Seal och Perfection såg ut att fungera bra trots att det inte var så varmt.
Imorgon så blir det nog lite invändig rengöring med Ultima produkter.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- ostkroken
- Entusiast

Sv: Re: Re:
Kolåsen, riktigt bra skoteråkning här! Rekommenderas för dom gillar att fiska och åka skoter ostört i puder varenda dag. Grymt!Perra83 skrev:Vars är du då? Låter som långt norr ut.
Senast redigerad av 4 ostkroken, redigerad totalt 14 gång.
- Jensa
- Trogen Medlem

Blev det Glare på en Polo R Wrc bil 
Senast redigerad av 4 Jensa, redigerad totalt 14 gång.
-
Pascona
- Medlem
Ja den har vi inte vart bortskämda med!!Nicklas Persson skrev:..är det första dagen på länge jag sett solen, 7 soltimmar i februari säger väl allt
Senast redigerad av 4 Pascona, redigerad totalt 14 gång.
- Herr Melander
- Medlem
Blev ordentlig tvätt idag och invändig rengöring, kunde inte hålla mig så sommardäcken åkte på oxå.
Senast redigerad av 4 Herr Melander, redigerad totalt 14 gång.
............................................................................
Volkswagen Passat GT-sport R-line TDI
Oxå en nöjd användare av ORCHARD AUTOCARE LTDs Produkter.
Volkswagen Passat GT-sport R-line TDI
Oxå en nöjd användare av ORCHARD AUTOCARE LTDs Produkter.
- e_king
- Entusiast

... Var jag inne på Gränby centrum i Uppsala och köpte en kvast till frugan. Det är ju trots allt den internationella kvinnodagen idag. Väl där får jag syn på brorsans bil. Den är tydligen matt dippad nu iställett för matt vinylad och figurerade som SCStylings visningsbil.

Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
- dunderklumpen
- Medlem
Idag.....
Avisostkroken skrev:Kolåsen, riktigt bra skoteråkning här! Rekommenderas för dom gillar att fiska och åka skoter ostört i puder varenda dag. Grymt!
Senast redigerad av 4 dunderklumpen, redigerad totalt 14 gång.
// dunderklumpen
- fisher91
- Trogen Medlem

Kvast till frugan på kvinnodagene_king skrev:... Var jag inne på Gränby centrum i Uppsala och köpte en kvast till frugan. Det är ju trots allt den internationella kvinnodagen idag. Väl där får jag syn på brorsans bil. Den är tydligen matt dippad nu iställett för matt vinylad och figurerade som SCStylings visningsbil.![]()
hyr han ut bilen till SC eller jobbar han där? Där har man handlat några gånger.
Senast redigerad av 4 fisher91, redigerad totalt 14 gång.
Automatlådor
- davve
- Medlem
Är det invändig rekond + tvätt av bil på schema.
Senast redigerad av 4 davve, redigerad totalt 14 gång.
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Tvättade av bilen lite lätt igår och titta ut nu då solen lyser på den inte en tvättrepa och se något ställe smått stolt.
Går in tittar ut 5min senare har en mås lagt en stor mocka på huven så fyller en hink med varmt vatten och tryckspruta i andra handen.
Men tror den måsen har ätit en mix av tjära superlim och tuggummi
fåglar verkar alltid veta när en bil är nytvättad
för låter man bli att tvätta den kan den stå i månader.
Går in tittar ut 5min senare har en mås lagt en stor mocka på huven så fyller en hink med varmt vatten och tryckspruta i andra handen.
Men tror den måsen har ätit en mix av tjära superlim och tuggummi
fåglar verkar alltid veta när en bil är nytvättad
för låter man bli att tvätta den kan den stå i månader.
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Berga
- Medlem
tvättade jag min gamla pappas bil.
Förvånad över hur bra avrinning den hade. Jag la BBV Super Guard v3 på den i somras. Visserligen har den inte rullat överdrivet mycket men alltid skönt med avrinning.
Förvånad över hur bra avrinning den hade. Jag la BBV Super Guard v3 på den i somras. Visserligen har den inte rullat överdrivet mycket men alltid skönt med avrinning.
Senast redigerad av 4 Berga, redigerad totalt 14 gång.
Berga