Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Oxid diskussionen
- jujimbo
- Entusiast

Re: Oxid diskussionen
Jill hade fått den infon från sin säljare på smartab, tror jag om jag kommer ihåg rätt, 
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
-
pake
- Medlem
Min erfarenhet av röda bilar består i att jag för ca 10 år sedan köpte jag en röd Audi 100 Avant -89. Ena bakskärmen och motorhuven var rosa av oxid.
Jag använde det som de på den lokala Mekonomen butiken rekommenderade, vilket var Sonax rubbing, bilpolish och som skydd Hagmans Glanswax. Efter maskinpolering (roterande) blev lacken som ny
(tyckte jag då, men referenserna ändras har jag märkt).
Under de tre år jag hade bilen tvättades den regelbundet med Turtle Suprtvätt
(jag visste inte bättre då) och fick en omgång Turtlevax orginal varje år men den maskinpolerades inte någon mer gång. Oxiden kom inte tillbaka och även när jag sålde bilen såg den finare ut i lacken än andra lika gamla bilar. 
Jag använde det som de på den lokala Mekonomen butiken rekommenderade, vilket var Sonax rubbing, bilpolish och som skydd Hagmans Glanswax. Efter maskinpolering (roterande) blev lacken som ny
Under de tre år jag hade bilen tvättades den regelbundet med Turtle Suprtvätt
Senast redigerad av 4 pake, redigerad totalt 14 gång.
-
Torlejf
Att Buffer 2000 kommer försvinna har jag säkra källor på. 
Mvh. David.
Mvh. David.
Senast redigerad av 4 Torlejf, redigerad totalt 14 gång.
-
Torlejf
Jepps.Jill skrev:Den har väl slutat tillverkas för ett tag sedan, nu säljer man bara ut lagret dom har... som jag förstod det?!Torlejf skrev:Att Buffer 2000 kommer försvinna har jag säkra källor på.
Mvh. David.
Som jag har förstått det ska Amaze var en utav ersättarna.
Mvh. David.
Senast redigerad av 4 Torlejf, redigerad totalt 14 gång.
-
GMDACK
- Ny Medlem
buffer 2000 kör vi med mot oxid och även annat medel
Senast redigerad av 4 GMDACK, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Hej och välkommen till forumet!GMDACK skrev:buffer 2000 kör vi med mot oxid och även annat medel
Här kan du läsa om hur vi hanterar reklam på forumet: Forumregler
...like a boss.