Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Permanon Car Supershine Brilliant

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Re: Permanon Car Supershine Brilliant

Inlägg av Jiiins » 10 okt 2011 17:51

marcus skrev:
Jiiins skrev:Tror att C2, kräver torr yta vid påföring??
Nej, det stämmer inte. Jag blandar den 5% och applicerar den på blöt lack.

:jeps Det låter bra, då det är just den fördelen jag är ute efter.....Gentemot Ultima ;)

Är det nått att ha enligt ditt tycke?
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

wannabeapolisher
Medlem

Re: Permanon Car Supershine Brilliant

Inlägg av wannabeapolisher » 16 okt 2011 09:40

Jiiins skrev:
marcus skrev:
Jiiins skrev:Tror att C2, kräver torr yta vid påföring??
Nej, det stämmer inte. Jag blandar den 5% och applicerar den på blöt lack.

:jeps Det låter bra, då det är just den fördelen jag är ute efter.....Gentemot Ultima ;)

Är det nått att ha enligt ditt tycke?
Då om det nu då inte går att köpa det här permanon skyddet i sverige än :?:
Så kan man egentligen lika gärna köpa det här teqnik C2 skyddet från Gunter,och hälla över den i en nice liten sprayflaska tillsamman med 10% vatten.

Sedan då spraya några pump i valfri tvätthanske ,svamp och sedan gå på den efter tvätt avspolade och blöta bilen (fordonet)och svampa in medlet panel för panel med då lite påfyllnings pump(sprayningar)emellanåt och vips så har man efter avspolning ett lackskyddat fordon(bil)som klarar sig gott o väl 4-8 månader innan man då behöver fylla på skyddet igen med denna enkla procedur :P

Som då spar tid i tvätthallen(billigare hall hyra)och då helt omöjlig att misslyckas med om jag då förstått saken rätt så innebär det nästan att skyddet blir gratis att lägga gentemot andra lackskydd :?: då man för intjänad "hall hyra" kan lägga pengarna på det här skyddet i fråga istället :P

Dvs permanons variant eller då C2 varianten från teqnik som om jag förstått saken rätt har precis samma egenskaper beträffande både handhavande och skyddande egenskper :brumm

Max.

Skriv svar