Tycker då inte den har dålig glans. Jag såg iaf ingen skillnad mellan den och ett riktigt showwax. De testade jag på 2bilar halva motorhuven av varje. Enda skillnaden är att det är mer lätttvättat på fg delen nu efter 4 månader.marcus skrev:Antingen lägger du Apollo eller så Fireglaze, det är min åsikt. Sedan så kan du fråga alla andra om de upplever Fireglaze som en produkt med dålig blänka?Ante_Bmw skrev: Tex lägga på Apollo på en Fireglazebehandlad bil? på stacken fanns ett test av bustorp som visade på att FG hade sämre glans än vissa andra medel och funderade om man kortsiktigt kunde förbättra glansen på en FG behandlad bil med vax....
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
vax före lackförsegling
- mortil
- Moderator

- Kontakt:
Re: vax före lackförsegling
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..
- Jiiins
- Entusiast

Tycker Fireglaze blänker bra
kör dock två varv hårdare första varvet sen lite flödigt andra varvet.
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
- Funk
- Moderator

Säger ungefär samma sak, men kanske inte flödigt...Jag provar just nu med ett lager Ultima 7-8 månader efter FireGlazebehandlingen på en bil, och det ger en liten förbättring av glans och bättre pärlning. Att vaxa direkt efter FG tycker jag dock känns onödigt.Jiiins skrev:Tycker Fireglaze blänker brakör dock två varv hårdare första varvet sen lite flödigt andra varvet.
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Tantrum
- Administratör

Prova att lägga ytterligare två lager Ultima, med 12 timmar mellan. Har läst att det är efter tre lager effekten blir riktigt grym. Och sen tar du lite bilder såklart 
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
-
Göran
..Det är viktigt att det går 12 timmar mellan lagren, annars blir det flammigt!
=) O ta bara liiite, två tre pump av lackskyddet på en halv bil.
=) O ta bara liiite, två tre pump av lackskyddet på en halv bil.