Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tips på lackskydd till scholl polermedel

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Marcus E
Medlem

Re: Tips på lackskydd till scholl polermedel

Inlägg av Marcus E » 17 maj 2015 20:51

Kan flika in med en fråga med...

Om jag vill lägga ett lager master sealant lackskydd om kanske 6 månader igen för att bättra på skyddet, utan att polera bilen. Kan jag bara tvätta av bilen och lägga ett lager direkt på eller måste man sprita lacken eller nått innan?

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av korvis » 17 maj 2015 22:24

Tvättar du bara bilen ordentligt så ska det ju räcka.
Spritar gör man ju för att få bort rester från polermedel, men det kommer du ju inte ha i detta fallet.

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Commander » 18 maj 2015 08:56

Marcus E skrev:Kan flika in med en fråga med...

Om jag vill lägga ett lager master sealant lackskydd om kanske 6 månader igen för att bättra på skyddet, utan att polera bilen. Kan jag bara tvätta av bilen och lägga ett lager direkt på eller måste man sprita lacken eller nått innan?
Toppar du skyddet med tex PolishAngel Rapidwaxx så klarar du dig lätt 1 år. Sjuk avrinning dessutom

Marcus E
Medlem

Inlägg av Marcus E » 13 okt 2015 19:36

Då börjar vintern närma sig.... Beställde Esclate lotion, Rapidwaxx och PTFE fälg wax.
Tänkte lägga ett skyddande lager inför vintern sen. La ju som sagt master sealant i maj.

Tänkte jag skulle dra över bilen med Esclate lotion som polerar av bilen lite lätt som jag förstått det. Sen på med 2 lager Master sealant efter det. Vad tror ni om det? Har ju inte kommit mycket repor så finns väll ingen anledning till att även köra scholl s20 black innan?

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 13 okt 2015 19:48

Nej ja hade nöjt mig med det du tänkte utan S20. Blir säkert galet bra.

Skriv svar