Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Bra rekondfirma i göteborg

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Bra rekondfirma i göteborg

Inlägg av rkoo » 24 nov 2011 20:12

En fråga Stefan, vet du om hela poleringen och lackskyddsappliceringen gjordes om på nytt när bilen var in igen?
För det var ju ganska uppenbart att den första gången inte polerades alls eftersom märken som fanns före inlämning var kvar efteråt och ändå försvann vid direktkontakt när Cxkwan påtalade det.
Senast redigerad av 4 rkoo, redigerad totalt 14 gång.

Scandistore
Medlem

Inlägg av Scandistore » 24 nov 2011 20:33

Bilen har inte polerats om.Dena var bra.
Historien om detta märke kan jag inte nu och ber att få återkomma.
Senast redigerad av 4 Scandistore, redigerad totalt 14 gång.

Scandistore
Medlem

Inlägg av Scandistore » 24 nov 2011 20:35

Den var bra skall det vara.

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 25 nov 2011 16:08

Börjar spåra ut lite nu... :mrgreen:
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.

Scandistore
Medlem

Inlägg av Scandistore » 25 nov 2011 18:16

Ja det kanske blev lite väl mycket igår,ber om ursäkt för det. Men ger man ris bör man kunna ge ros.
Vi kör vidare en erfarenhet rikare och förhoppningsvis lite visare.
/Stefan

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 25 nov 2011 19:54

Tråd rensad // Tantrum

Bra slutsats där Stefan :jeps
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Cxkwan
Ny Medlem

Inlägg av Cxkwan » 27 nov 2011 22:09

Hej,

Jag har varit uppe i sthlm har inte kunnat följa/läsa tråden tills nu. Har heller inte sett vad som har tagits bort i tråden. Har heller inget o klaga över swedecoat som medel än i alla fall.. vi får se om några månader om medlet fortfarande är kvar och måste påpeka att jag har köpt in sverige vaxets schampo, avfetting och kommer endast använda dom produkterna på bilen plus min högtrycktstvätt. Skall besvara lite av inläggen strax.
Senast redigerad av 4 Cxkwan, redigerad totalt 14 gång.

Cxkwan
Ny Medlem

Inlägg av Cxkwan » 27 nov 2011 23:10

ALLA bilar poleras även helt nya innan lackskyddet läggs på,alltid.
Om det är så hur kan man då missa 3 svarta sträck på en VIT bil? När jag personligen visar han vart dom svarta sträcken är och säger att jag försökt tvätta bort dom men det går inte men om ni polerar bilen så går det bort.
Bilens färg är Whitepearl och färgen som bifogades första gången till ev bättringar var felaktig av kund.
Detta är helt riktigt mitt fel men fick färgen av bilförsäljaren då antog jag väl att det måste vara rätt färg.
Bilen saknar stänkskydd och har rullat över 1000 mil,då blir det märken i plasten bakom hjulen.
Det är inga repor jag klagar över det är smuts som du enkelt kan ta bort om du gnuggar lite med en svamp

http://imageshack.us/photo/my-images/151/img0876yj.jpg/
När jag hämtar ut bilen andra gången... Man ser att dom ej har tvättat med svamp runt om chromet så troligen har dom bara sprutat på avfettning och sedan spolat av bilen med högtryck. Om du inte ens är noga med att tvätta med svamp runt det området hur noga kan du vara med att tvätta rent plasten bakom hjulen? där det krävs att du böjer på dig lite...
Vi tar detta på högsta allvar och kan nu med gott samvete säga att denna bil är klar och tycker att kunden nu borde vara nöjd.
Förväntade mig att bilen skulle vara lika ren som när jag hämtade ut bilen från säljaren. Du bekräftar själv att dom har slarvat med det när jag var hos dig och det var den enda gången jag var hos dig.
De kromade avgasrören som inte var bra är nu polerade och åtgärdade.
Hur kan du veta detta du har ju inte ens sett bilen efter det andra besöket.

Kalla mig putsbög el. petig men vad jag förväntade mig var att bilen åtminstone denna gång borde vara lika ren som den var när jag hämtade ut den från bilförsäljaren men det var den inte.
Som sagt jag har inget att klaga om swedecoat som lackskydd. Endast killarna på firman som jag tyckte var slarviga även när man säger att man har blivit rekommenderad från ett bilvårdsforum på nätet.
Senast redigerad av 5 Cxkwan, redigerad totalt 14 gång.

Cxkwan
Ny Medlem

Inlägg av Cxkwan » 27 nov 2011 23:11

rkoo skrev:En fråga Stefan, vet du om hela poleringen och lackskyddsappliceringen gjordes om på nytt när bilen var in igen?
För det var ju ganska uppenbart att den första gången inte polerades alls eftersom märken som fanns före inlämning var kvar efteråt och ändå försvann vid direktkontakt när Cxkwan påtalade det.
Nej dom polerade inte om bilen o la på nytt skydd. Dom skulle bara tvätta o lägga på skydd på dom områdena dom missat. Alltså dom nedre plastdelarna på bilen.
Senast redigerad av 4 Cxkwan, redigerad totalt 14 gång.

Cxkwan
Ny Medlem

Inlägg av Cxkwan » 28 nov 2011 11:44

Måste tillägga är inte här för att skapa någon sorts FLAME WAR. Bara beskriva hur det kändes som kund. Kommer inte att återvända mer till den firman. Så nog om detta nu :)

Men nu har jag lite frågor om lädervård och skall skapa en tråd på interiör delen :)

Skriv svar