Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Bra lättarbetade maskiner samt medel?

Poleringssätt och produktval.
Bosa
Medlem

Re: Bra lättarbetade maskiner samt medel?

Inlägg av Bosa » 28 aug 2010 10:49

Blev lite handlat igår iaf, när jag kom hem så kom jag iofs på att jag glömt lite prylar men det är väl åldern som tar ut sin rätt. Det lustiga är att jag faktiskt hade en lista över vad som skulle handlas i mobilen men jag glömde bort att jag hade en lista i mobilen. :mrgreen:

Mycket trevligt mottagande hos BBV, gillas starkt så där lär man säkert svänga in fler gånger. :jeps

Är tyvärr inget väder som främjar polering i helgen men skotern står i garaget så man kanske skulle ge sig på huven med Menzernamedlena (köpte Fast Gloss, Power Finish, Final Finish och Power Lock) och Lahegamaskinen. 8-)
Tippar på att jag kan skippa Fast Gloss på huven för det är mest smårepor från grenar och liknande men det visar sig väl när man börjat. Polering av aluchassiet får vänta, kan man förresten använda de medel jag köpt till obehandlad aluminium? Körde med Autosol förra gången jag polerade chassiet och det tog lite tid så det kanske behövs nåt så kraftigt som Autosol.

Bilen ska tvättas och antingen blir det Concept Autoschampo eller Concept Speedy Wash and Wax Schampo, är riktigt nyfiken på Speedy så blir nog den rackarn. Blir dock att ta HD Grön-oskulden innan jag börjar svampa bilen. Ska även testa leran på några inbitna insekter och rester efter en fågelskit, tror dock att det krävs polering för att få bort allt. Ja just ja, ska även premiärköra med Vikan fälgborsten tillsammans med Essex fälgtvätt, jäpp Essex inte Essve som jag envisas med att kalla det. :)

Först blir det en tur till Funäsdalen där det ska shoppas lite mat samt en och annan tvättöl.

Edit: Ska testa att få till ena framlyset också som är lite matt och tråkigt, rengörs med Essex fönsterputs men kan man även använda t ex T-röd för att få bort kvarvarande smuts om inte fönsterputsen klarar att ta bort all smuts? Ska slipas med 4000-papper och poleras sen.

Skriv svar