Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
- Jonke
- Trogen Medlem

Re: Idag.....
Snabbpolerat en Nissan.. Skönt med en mjuk lack efter alla dessa BMW och VAG 
Senast redigerad av 4 Jonke, redigerad totalt 14 gång.
- MattisH
- Trogen Medlem

En sittochträng Jumpy.

En snabb 50/50

Gul trissa på rgs3000 med PF2500. Ganska trevlig skillnad utan för stor arbetsinsats.. Kan behövas efter den genomgående tvätten jag blev tvungen att göra..

En snabb 50/50

Gul trissa på rgs3000 med PF2500. Ganska trevlig skillnad utan för stor arbetsinsats.. Kan behövas efter den genomgående tvätten jag blev tvungen att göra..
Senast redigerad av 4 MattisH, redigerad totalt 14 gång.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- Perra83
- Entusiast

... fick jag kasta en flaska med Autoglym Service Wash & Wax. Oöppnad och inplastad. Flaskan hade läckt ut på golvet 
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
-
jonkegtx
- Entusiast

Senast redigerad av 4 jonkegtx, redigerad totalt 14 gång.
- progge
- Moderator

Den var sniiig du.
jonkegtx
Du kan inte ta ett foto på den berömda Ap röven ( Den som luktar så illa) LOL.
jonkegtx
Du kan inte ta ett foto på den berömda Ap röven ( Den som luktar så illa) LOL.
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
-
tobbegubben
- Trogen Medlem

..är dagen efter min premiär match i bordtennis. Som jag skrivit innan var jag lite tveksam till detta då det var 20 år sedan jag höll i racket. Men efter testat på det och tränat i ca 3 timmar var det då dax för match. Vinst direkt utan set förlust. Bådar gott detta. 
Senast redigerad av 4 tobbegubben, redigerad totalt 14 gång.
- ostkroken
- Entusiast

Sv: Re: Idag.....
Den lillatobbegubben skrev:..är dagen efter min premiär match i bordtennis. Som jag skrivit innan var jag lite tveksam till detta då det var 20 år sedan jag höll i racket. Men efter testat på det och tränat i ca 3 timmar var det då dax för match. Vinst direkt utan set förlust. Bådar gott detta.
Skickat från asiatisk modern teknik via Tapatalk 4!
Senast redigerad av 4 ostkroken, redigerad totalt 14 gång.
-
tobbegubben
- Trogen Medlem

Re: Sv: Re: Idag.....
Den lillaostkroken skrev:tobbegubben skrev:..är dagen efter min premiär match i bordtennis. Som jag skrivit innan var jag lite tveksam till detta då det var 20 år sedan jag höll i racket. Men efter testat på det och tränat i ca 3 timmar var det då dax för match. Vinst direkt utan set förlust. Bådar gott detta.
Haha, nej den gjorde inte det faktiskt. Låg under i första set med 10-5 men vände och vann med 14-16. Kan säga att då jag låg under med 10-5 var jag inte minsta förbannad. När sedan vändningen kom och man vann första set så spelade man ut på ett helt annat vis.
Senast redigerad av 4 tobbegubben, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

..får jag dra på mig skämmes struten!
Imorgon ska bilen in på service och efter det bokar ja en besiktningstid. Eftersom stensättningen inte är klar på garageuppfarten så fick det bli en snabbtvätt i tvättstation med högtryck med varmvatten o schampo mm. Packade ihop lite fälgtvätt och HD grön i en hink och drog iväg.
Väl framme drar ja på lite fälgtvätt och avfettning. Tyckte att ja kände en doft som ja kände igen typ lite svag vaniljdoft men tänkte inte mer på det och lät medlen få verka lite.
Började spola bilen med varmvatten o schampo men tyckte att ena framfälgen inte blev så ren som den andra där all smuts bara försvann plättlätt. Jag spolade hela bilen ordentligt och gick sedan tillbaka till vänster framdäck och la på lite mer fälgtvätt och då kom den där doften igen *sniff sniff* Nej det måste vara någon EPA raggare som har tappat en klase med doftgranar i brunnen eller liknande.
Skitsamma tänkte jag och började sedan spola bilen med vatten o avrinningsmedel (blir inte torkfläckar)
Efter att ha spolat av ordentligt så packade ja in min hink med fälgtvätten mm. och åkte hem. Halvvägs hem kände ja doften igen.... hmm kom då på va ja hade tvättat fälgarna med. Sonax xtreme fälgtvätt var det INTE utan Intense shine detailer..............

Det är ju F A N att flaskorna ska va exakt lika förutom etiketten!
Imorgon ska bilen in på service och efter det bokar ja en besiktningstid. Eftersom stensättningen inte är klar på garageuppfarten så fick det bli en snabbtvätt i tvättstation med högtryck med varmvatten o schampo mm. Packade ihop lite fälgtvätt och HD grön i en hink och drog iväg.
Väl framme drar ja på lite fälgtvätt och avfettning. Tyckte att ja kände en doft som ja kände igen typ lite svag vaniljdoft men tänkte inte mer på det och lät medlen få verka lite.
Började spola bilen med varmvatten o schampo men tyckte att ena framfälgen inte blev så ren som den andra där all smuts bara försvann plättlätt. Jag spolade hela bilen ordentligt och gick sedan tillbaka till vänster framdäck och la på lite mer fälgtvätt och då kom den där doften igen *sniff sniff* Nej det måste vara någon EPA raggare som har tappat en klase med doftgranar i brunnen eller liknande.
Skitsamma tänkte jag och började sedan spola bilen med vatten o avrinningsmedel (blir inte torkfläckar)
Efter att ha spolat av ordentligt så packade ja in min hink med fälgtvätten mm. och åkte hem. Halvvägs hem kände ja doften igen.... hmm kom då på va ja hade tvättat fälgarna med. Sonax xtreme fälgtvätt var det INTE utan Intense shine detailer..............
- Lasseman
- Medlem
- Kontakt:
En bekant höll på bra nog länge och försökte få igång en gammal Buick efter vintervila, dom sprutade länge och väl massor med vad dom trodde var startgas men visade sig vara kallgalv... CRC-flaskor är också ganska lika när det är lite halvmörkt...Perra83 skrev:..får jag dra på mig skämmes struten!
Efter att ha spolat av ordentligt så packade ja in min hink med fälgtvätten mm. och åkte hem. Halvvägs hem kände ja doften igen.... hmm kom då på va ja hade tvättat fälgarna med. Sonax xtreme fälgtvätt var det INTE utan Intense shine detailer..............![]()
Senast redigerad av 4 Lasseman, redigerad totalt 14 gång.
- Fiskepojken
- Trogen Medlem

Idag.....
Idag har varit och gjort en liten tatuering.

Senast redigerad av 4 Fiskepojken, redigerad totalt 14 gång.
Min andra hobby är http://grillegrill.blogspot.com/
- Perra83
- Entusiast

Tatueringar gillar vi men va står det?
- Jonke
- Trogen Medlem

Lackar inredningsdetaljer till Polar husvagnar..träklossar som är gjorda i typ tall/gran som ska bli perfekt släta .. Inte det roligaste då man måste spackla massor av småhack,kvisthål,sprickor osv sen suger trä ganska mycket färg.. Grunda och mellanslipa säkert 5gånger innan det blir bra. Och bara en sak snurrar i huvudet och det är funderingar över en toptool
Senast redigerad av 4 Jonke, redigerad totalt 14 gång.
- Fiskepojken
- Trogen Medlem

Idag.....
Det är mitt och sonens kinesiska djurtecken.. Vilket är Get och dom andra två är eld och vatten vilket är vad vi är som personer i deras astrologi.Perra83 skrev:Tatueringar gillar vi men va står det?
Senast redigerad av 4 Fiskepojken, redigerad totalt 14 gång.
Min andra hobby är http://grillegrill.blogspot.com/
-
jonkegtx
- Entusiast

Sv: Idag.....
...mötte jag precis en testbil från Koenigsegg. Undrar om det är nya rekordbilen som är under skalet 
Skickat från min ST27i via Tapatalk 2
Senast redigerad av 4 jonkegtx, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Har ansat och kapat i vår vildväxta pil.. behövdes verkligen.. vart ju nästan en majkase klar..haha..
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

Re: Sv: Idag.....
VART ÄR BILDERNA!?jonkegtx skrev:...mötte jag precis en testbil från Koenigsegg. Undrar om det är nya rekordbilen som är under skalet
- dunderklumpen
- Medlem
Idag.....
... satte jag upp nätverksuttag i garaget. Kan vara bra att ha
Framförallt för att driva musikspelaren på altanen.
Senast redigerad av 4 dunderklumpen, redigerad totalt 14 gång.
// dunderklumpen
-
h.gronvold
- Medlem
Fick jag lite bättre värme installerad i garaget, blir fint till vintern.. 

Sedan vart det lite nya pinaler att stoppa i garaget också

Sedan vart det lite nya pinaler att stoppa i garaget också

Senast redigerad av 4 h.gronvold, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.