Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
-
-z-
- Medlem
-
Kontakt:
Var inne och tittade på Vonnes hemsida lite och läste om deras unika lackskydd PAS SOM SKALL VARA DET ENDA LACKSKYDD SOM ÄR PATENTERAT. Tyder inte det på att dom använder PPS som lackskydd som dom sedan kallar för PAS för att få det att verka unikt för deras verksamhet
Återbehandling tiden är 18 mån precis som PPS
Är det någon som vet då man själv är lite nyfiken

Kan PAS vara en förkortning av vad PPS är förkortning för(vad det nu är), låt oss snillen spekulera

Senast redigerad av 4
-z-, redigerad totalt 14 gång.
-
Torlejf
-z- skrev:Var inne och tittade på Vonnes hemsida lite och läste om deras unika lackskydd PAS SOM SKALL VARA DET ENDA LACKSKYDD SOM ÄR PATENTERAT. Tyder inte det på att dom använder PPS som lackskydd som dom sedan kallar för PAS för att få det att verka unikt för deras verksamhet
Återbehandling tiden är 18 mån precis som PPS
Är det någon som vet då man själv är lite nyfiken

Kan PAS vara en förkortning av vad PPS är förkortning för(vad det nu är), låt oss snillen spekulera

Finns även 5starshine som är exakt samma på PPS, även det är DET ENDA SOM ÄR PATENTERAT.
Företag gillar att blåsa oss konsumenter med samma produkt i 18 olika flaskor.
Mvh. David.
Senast redigerad av 4 Torlejf, redigerad totalt 14 gång.
-
Jiiins
- Entusiast

Fyller på med BVS PROLINE, sen verkar även Permashine vara samma som PPS o 5Starshine.
Senast redigerad av 4
Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
Nisse
- Sponsor

-
Kontakt:
BVS/PPS/Perma5/5starshine mm...fabriken tillverkar återförsäljaren väljer namn....

Senast redigerad av 4
Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

-
rkoo
- Trogen Medlem

Hmm... Bilbröderna skulle jag nog inte lämna min bil till... Ger ett ganska oseriöst intryck när man läser om deras tillvägagångssätt tycker jag.
Vonnes kanske kör TopTool med Buffer, därav den komplicerade beskrivningen om att de inte gör som alla andra?
Senast redigerad av 4
rkoo, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
rkoo skrev:Hmm... Bilbröderna skulle jag nog inte lämna min bil till... Ger ett ganska oseriöst intryck när man läser om deras tillvägagångssätt tycker jag.
Vonnes kanske kör TopTool med Buffer, därav den komplicerade beskrivningen om att de inte gör som alla andra?
Bilbröderna skriver att de måste få lacken att röra sig, undrar vad de menar med deras mumbojumbo.
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.
-
rkoo
- Trogen Medlem

Och flyta skulle lacken visst göra också... Knepigt om den rinner av på sidorna!

Senast redigerad av 4
rkoo, redigerad totalt 14 gång.
-
Jiiins
- Entusiast

Japp Bilbrödernas sida ger inte något seriöst intryck!
Men en liten rolig läse stund ger den. (jag log en hel del)
Så är det nog rkoo att Vonnes använder TT:en och med tanke på deras rykte så borde det ju vara ett bra val av maskin då! Medans många här har förespråkat att det gäller roterande på oxidlacker
Men jag själv har lyckats bra med TT o även med min Flex 3401på oxidlacker ihop med Buffer

Senast redigerad av 4
Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
-z-
- Medlem
-
Kontakt:
Jiiins skrev:Japp Bilbrödernas sida ger inte något seriöst intryck!
Men en liten rolig läse stund ger den. (jag log en hel del)
Så är det nog rkoo att Vonnes använder TT:en och med tanke på deras rykte så borde det ju vara ett bra val av maskin då! Medans många här har förespråkat att det gäller roterande på oxidlacker
Men jag själv har lyckats bra med TT o även med min Flex 3401på oxidlacker ihop med Buffer

Varför man förespråkar att använda roterande maskinen till oxiderade lacker är för att dra upp den djupa oxiden som sitter i mellan skicket av lacken,den ytliga oxiden(DEN YTA MAN SER) får man dock bort med TT.
Får man bort den oxiden som sitter i mellan skicket av lacken så kommer resultatet också att hålla längre vid rätt tvättning efter behandling Allt enligt Autosmart med användning av Buffer.
TT kanske är lämpligare att använd på lite äldre bilar med typ Cellulosalacker då dessa kan vara mycket ömtåliga.Men detta kan säkert Bustorp mycket bättre än vad jag kan
Har man en större firma som personalen kommer och går lite så hade i alla fall jag nog endast utbildat dom på TT då denna är mycket säkrare samt även har en hel del kraft att plocka repor.Nu kanske inte Vonne har detta problemet med sin personal då dom som sakt har ett mycket gott ryckte om sig och kan därför ta rätt betalt för sina behandlingar
Men jag stör mig lite på att dom saluför sig att dom har ett alldeles eget lackskydd som är unikt(om det inte är så nu)

Senast redigerad av 4
-z-, redigerad totalt 14 gång.
-
jujimbo
- Entusiast

Var inne på deras sida och såg att dom även kör borttagning av buckor som inte är för stora utan att man behöver lacka om, nån som har erfarenhet av detta tillvägagångs sätt?
Senast redigerad av 4
jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
-
Pär_L
- Sponsor

-
Kontakt:
ja det finns en del olika tillvägagångssätt, men det bästa enligt mig är när man går in med speciella verktyg och "masserar" ut bucklan. om personen är duktig så försvinner bulan helt

Senast redigerad av 4
Pär_L, redigerad totalt 14 gång.
MVH Pär Lindbäck

-
jujimbo
- Entusiast

Låter fint det, har hört att Volvo har en del dukiga gubbar hos sig på fabriken i Göteborg. vet inte om det stämmer nån som kan bekräfta detta?
Jag har ju kollat på att köpa en Maserati
viewtopic.php?f=28&t=1722 och den skall enl säljaren ha några små bucklor på sig, hade vart gött om det gick att fixa på detta sätt
Vad tror du om skadan på instumentpanelen på den syns på bilden svara gärna i rätt tråd.
Magnus
Senast redigerad av 4
jujimbo, redigerad totalt 14 gång.
-
P.Hellberg
problemet med att massera ut bucklor är att när plåten är förstärkt .. som den ofta är, så kommer man inte åt på insidan .. så alla bucklor går tyvärr inte att få bort ..
Senast redigerad av 4 P.Hellberg, redigerad totalt 14 gång.
-
Pär_L
- Sponsor

-
Kontakt:
jo precis så är det men på de flesta ytor så fungerar det alldeles utmärkt

Senast redigerad av 4
Pär_L, redigerad totalt 14 gång.
MVH Pär Lindbäck

-
t31967
- Ny Medlem
Denna tråden startade 2010 är det någon som behandlat sin bil på Vonne och har någon erfarenhet av dom?