Medel mm som användes:
1. Tvätt med Autosmarts båda (konsument-)avfettningar, Trutest Vaxschampo, grön clay.
2. Polering med Biltema dubbeltrissa, Menzerna IP och till en början vita hårda trissor men största delen med sprängda padsen och många partier 2-3 omgångar tills det inte blev bättre. Torkade av ordentligt med mf-duk.
3. Finpolering med samma maskin, Menzerna FF och nya sprängda. Torkade av, spritade med Trutest 340 och torkade igen.
4. CTI sealer med maskin och svarta mjuka pads. 2 omgångar medel på varje område, först lite högre varv och längre stund, sen låga varv och ett svep endast. Lät torka i ca 45 min och sen torkade bort med mf-duk såklart.
5. Medans CTI torkade lade jag Aquapel på fram- och sidorutorna samt smetade Concept PBR på däcken (kan någon tipsa om bästa medlet att ersätta PBR med? Jag vill ha aningen mer blänk men inte tokblankt samt framför allt bättre hållbarhet, detta håller inte alls tycker jag.).
Ser ju bra ut nytvättad på lite håll i molnigt väder:

Men inte lika roligt vid närmare syn... Så här såg hela bilen ut:

Mina variant av fotobelysning - en liten led-ficklampa!

Och här är lite efterbilder (blev klar vid midnatt så enbart några få inne i garaget, och vilket garage! Vill ha...):

/rkoo