Köpte redan förra året en rad saker från BBV men då blev det mest åkande av så nu tog jag o satte igång när jag såg att det skulle bli en halv taskig vecka
Började med att tvätta bilen med HD-Grön och sedan Sonax Glans schampo (ska köpa hem ngt annat)
Använder en microfiber handske (okänt märke ) Vill ha en lammulls handske så det blir ytterligare ett inköp
Tvättad och klar
Gick sedan över bilen med Menzerna Power Finish och gula trissor på min Biltema maskin efter ett par timmars polerande så insåg jag att jag hade repor som ej gick bort. Testade med att byta trissor till Svarta HD ej heller det hjälpte. Beslutade mig då för att göra det bästa möjliga med det jag hade.... Efter PF så gick jag över bilen med Menzerna Super Finish och orange hd trissor. Efter spritning så har jag lagt på två lager Ultima Paint Guard Plus +. Plast detaljerna har jag putsat med Concept Vista. Känner mig ganska nöjd med resultatet och kan lugnt påstå att jag har fått blodad tand efter detta.
Färdiga resultatet:
Har lagt en beställning hos BBV på Menzerna Power Gloss samt optipad för att försöka få bort dom repor som är kvar.Väntar bara på paketet:)
Funderar på om jag skall testa att köra en omgång med Concept New Horizon (läste att det passade mörka lacker) på bilen nästa gång och sedan lägga på Menzerna Power Lock Polymer Sealant eller Menzerna Sealing Wax istället för Ultima PGP+ och sedan underhålla med PGP+ efter varje tvätt.
Skall även titta efter ett annat schampo och funderar då på att köpa Meguiars Gold Class Shampo eller Allbrite Cherryfoam finns det andra som har andra bra förslag på schampo
Det här var så skoj att jag tänkte dela med mig! Synd bara att frugan kanske inte riktigt ser det roliga i att tvätta bilar och att putsa och polera på dessa i tid o otid. Nästa projekt blir bruks bilen (man ser den i reflexen där den står på gatan)....