Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Lahega hårdvax

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Curious1
Medlem

Lahega hårdvax

Inlägg av Curious1 » 10 sep 2011 16:10

Körde Lahegas hårdvax på bruksbilen i Augusti. Bilen har sen dess tvättats max 5 gånger.
Avrinningseffekten är 0, syns inget på bilen att den vaxats. Är missnöjd med detta vax.

Jämför då min "fin" bil som körts med Lahegas bananwax. Hinner knappt spruta på vatten innan det runnit av, mot bruksbilen. Och dessa bilar har då använts, och tvättats lika sen dess.

Och på högersidan av bruksbilen har det blivit massa tjära. Jag vet inte alls hur det kommit dit, antar det blivit när jag kört på ny-asfalterad väg?

Hårdvaxet ska hålla ca 8 månader, jag tänkte det verkade bra inför vintern. Men icke sa nicke.

Vad ska man göra nu? Avfetta bilen för att få bort tjäran, och sen skita i lackskyddet tills våren, men tvätta bilen ofta i vinter?
Eller lackskydda bilen igen inför vintern? I så fall, var rekommenderas inför kommande vinter?
Senast redigerad av 4 Curious1, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Lahega hårdvax

Inlägg av Manor » 10 sep 2011 16:15

Jag tycker att du ska satsa på ett lackskydd.

Personligen lutar jag emot Glare! denna gång efter tips om att det lätt klarar en vinter även då avfettningsmedel används ganska flitigt.

Det finns ju en hel del andra märken också som troligtvis ger ett bra skydd hela vintern.
mvh Manor

Skriv svar