Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

V70 tvättad...

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
polk
Medlem

V70 tvättad...

Inlägg av polk » 06 okt 2011 20:28

Jag tvättade min bil förra helgen(har tyvärr inte hunnit lägga upp det förän nu pga garagebygge) och testade lite nya grejer. Jag testade autobrites snökanon från gunther med magifoam och det blev ju helt klart en hel del skum :shock: får man ju säga.Tyckte dock att det rann av lite för fort eller så har jag haft för höga förväntningar.Dock var det ju första gången jag använt en kanon så man får väl testa lite.
Sen på med lite schampo som för första gången blev dodo btm, mycket trevligt verkar det vara, bra skum trevligt doft.Dock lite osäker på spädningen,hur mycket ska man ha i i en 10liters hink?
Sen "grädden på moset" Citrus bling användes som torkstöd..herrejösses va blankt det.( tack Gunther)Perfekt om man gillar blanka bilar.Och min bil har aldrig blivit polerad på nåt sätt och inte lackskyddad annat än lite spraywax och ändå blir det så blankt.Även här lite osäker på doseringen, hur mycket ska man spraya på tex huven?

Här är en bild på resultatet(mobilkamera)
Bild