Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Re: Vilket lackskydd är din favorit?

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.

Vilket lackskydd är din favorit?

Glare
2
4%
Fireglaze
3
7%
Zirconite
3
7%
Gtechniq C2
0
Inga röster
Silver Seal/ Silver One
6
13%
Ultima
10
22%
Orange Sealer
4
9%
PPS
7
15%
Aquartz
0
Inga röster
Annat nämligen ...
11
24%

Antal röster: 46

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 30 dec 2011 08:42

R2000 är nog trots allt min favorit.

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Daniel N
Medlem

Inlägg av Daniel N » 31 dec 2011 00:36

Har nyligen testat Glare och är inte lika imponerad som många verkar vara härinne. Vill gärna ha bra avrinning vid tvätt och det upplevde jag inte att Glare erbjuder. Att ytan blev blank och fin håller jag dock med om :)

Bland enpetarna tycker jag att Menzerna Power Lock bör nämnas.. Busenkel att lägga och grymt hal och fin yta:)

Totalt sett får PPS min röst trots att jag själv endast lagt det på två bilar ännu så länge. Har sett hållbarheten på andra bilar tidigare och den är riktigt bra!
Senast redigerad av 4 Daniel N, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
bitzer
Medlem

Inlägg av bitzer » 27 feb 2012 00:10

Har använt Ultima länge och den är bra, skyddet håller länge, speciellt om man dragit på 2-3 lager. Den har dock några nackdelar, framförallt blir bilen statisk och suger åt sig damm. Bor man längs en grusväg är det en stor faktor. Det andra är att den kräver ett perfekt underlag eftersom den inte själv har någon rengörande effekt (kräver nästan lätt polering varje gång) och att den ska torka 12h.

Kör nu med Autoglym Radiant, det är inte ett rent lackskydd men ger en halare yta än Ultima som dessutom inte är statisk. Upplever att Radianten ger en djupare glans. Det går också fortare att lägga (bara ett steg) och luktar bättre. Att Ultiman håller längre är för mig ointressant eftersom bilen ändå poleras varje kvartal. För mindre intresserade och de med andra behov passar den förstås bättre (morsan tex).
Senast redigerad av 4 bitzer, redigerad totalt 14 gång.

danne5
Entusiast
Entusiast

Inlägg av danne5 » 27 feb 2012 08:07

bitzer skrev:Har använt Ultima länge och den är bra, skyddet håller länge, speciellt om man dragit på 2-3 lager. Den har dock några nackdelar, framförallt blir bilen statisk och suger åt sig damm. Bor man längs en grusväg är det en stor faktor. Det andra är att den kräver ett perfekt underlag eftersom den inte själv har någon rengörande effekt (kräver nästan lätt polering varje gång) och att den ska torka 12h.

Kör nu med Autoglym Radiant, det är inte ett rent lackskydd men ger en halare yta än Ultima som dessutom inte är statisk. Upplever att Radianten ger en djupare glans. Det går också fortare att lägga (bara ett steg) och luktar bättre. Att Ultiman håller längre är för mig ointressant eftersom bilen ändå poleras varje kvartal. För mindre intresserade och de med andra behov passar den förstås bättre (morsan tex).
Hjärtligt välkommen till forumet bitzer :brumm
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Sebba75
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Kontakt:

Inlägg av Sebba75 » 27 feb 2012 18:30

CQuartz specielt den nya Finest :nicka
Senast redigerad av 4 Sebba75, redigerad totalt 14 gång.

Jimmy Larsson
Medlem

Inlägg av Jimmy Larsson » 27 feb 2012 19:13

Har visserligen inte prövat så många men jag gillar verkligen Ultima PGP.
Senast redigerad av 4 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
bitzer
Medlem

Inlägg av bitzer » 27 feb 2012 23:18

danne5 skrev:Hjärtligt välkommen till forumet bitzer :brumm
Tack tack, klev in lagom till stängning ser jag :)

Skriv svar