Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Blåa Oxiderade mardrömmen

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
fisher91
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Blåa Oxiderade mardrömmen

Inlägg av fisher91 » 06 apr 2013 22:57

Hej, har lovat farsan att jag skulle polera hans Blåa Opel rätt så länge, men inte tiden eller orken fanns att polera en skåpbil. Igår så började jag lite smått med huven vilket var det värsta jag har sett.
Har alltid tyckt det var sjukt hur en blå klarlackad bil ifrån 07 kan oxidera så pass mycket. Jag hade fel trissan blev blå, snåla Tyskar :lol:

Bild

Bild

Bild
När oxiden släppte, fick jag se hur katastrofalt mycket repor huven hade. 70% kanske jag fick bort.
Bild
Den här bilden tycker jag om, när man ser på lysröret på den repiga/oxiderade ytan jämfört med den
Bild

Bild

Bild
Första gången jag polerade en bil utav klarlack, blev inte så nöjd med resultatet men jag vågade inte köra hårdare när det började lukta färg i hela lokalen. hur mycket vågar man på bilar utan klarlack?

Jag använde mig utav PF 2500, Medium trissa med roterande Shinemate EP801.
avslutade med SF 4000 med classe ocillerande.
Skydd powerlock.

What did one shepherd say to the other shepherd? Let’s get the flock out of here.
Senast redigerad av 4 fisher91, redigerad totalt 14 gång.
Automatlådor

danne5
Entusiast
Entusiast

Re: Blåa Oxiderade mardrömmen

Inlägg av danne5 » 07 apr 2013 08:31

Du kan köra på som vanligt. Har kört på rejält på min Volvo när jag polerade den :jeps
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast

Inlägg av e_king » 07 apr 2013 10:42

Snyggt jobbat. :jeps Farsan din blev väl imponerat nöjd över förvandlingen? Roligt objekt att jobba på när den ser ut så där innan.
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
fisher91
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av fisher91 » 07 apr 2013 16:15

Danne5: Ok, blev lite skrajj när det började lukta färg :P

e_king: tack :) Jodå han blev nöjd. men polerade bara huven som var mest utsatt.
tänkte fortsätta nästa helg. jätte roligt att se färgen komma tillbaka :D
Automatlådor

Skriv svar