Först ut är min gamla Mondeo har inte före bilder på bilen men på motorrummet fans det ett par bilder.
Före: Skitigt värre

Efter vanlig tvätt:

Efter plastbehandling:

Bilen efter polering:

Kommer lägga upp mera bilder allt eftersom...

jonkegtx skrev:Välkommen hit!
Projekttrådar uppskattas alltid!![]()
Hur ser arsenalen ut, maskiner medel osv? Kul att höra om du kanske använder ngt annat än de flesta här?
Jag har kört med föregångaren SE4001 ungefär samma, har även kört med en RG2000, var inte nöjd med den så jag köpte SE4002, jag är helnöjd med vad jag fått, för dom pengarna är det en bra maskin tycker jag.davve skrev:Har också en SE4002, gillar du din? Har du provat nån annan/jämfört?
Tackar! Det kommer mera sen...Herr Melander skrev:Bra jobbat!
JohanK skrev:Jag har kört med föregångaren SE4001 ungefär samma, har även kört med en RG2000, var inte nöjd med den så jag köpte SE4002, jag är helnöjd med vad jag fått, för dom pengarna är det en bra maskin tycker jag.davve skrev:Har också en SE4002, gillar du din? Har du provat nån annan/jämfört?
Är du nöjd med din?
davve skrev:JohanK skrev:Jag har kört med föregångaren SE4001 ungefär samma, har även kört med en RG2000, var inte nöjd med den så jag köpte SE4002, jag är helnöjd med vad jag fått, för dom pengarna är det en bra maskin tycker jag.davve skrev:Har också en SE4002, gillar du din? Har du provat nån annan/jämfört?
Är du nöjd med din?
Så du gillar SE4002 bättre än RG2000? Japp ja är nöjd, men jag har inget att jämföra med..
Tackar tackar, jo det tog väll mig 12 timmar och sen hjälp av en polare ca 5 timmar så totalt 17 timmar...h.gronvold skrev:Vilket hästjobb med Saaben, fint vart det!

I detta fall är det nog det, en blandning mellan diesel, asfalt, väg/broms-damm m.m.Logan skrev:Har fundera flera gånger vad det svarta är då det sitter hårt och även verkar kunna skada lacken som det ser ut på dina kort.
Är det industri sot ?

Redbullen skrev:Snyggt jobbat
Körde en Peugeots förra veckan och upplevde också den som mjuk, dock inte så mycket erfarenheter av olika lacker ännu men den var iaf mjukast.
när man väl hittade rätt kombo ( trissa + medel + tryck ) så flöt det på fint.
Mvh Peter
Redbullen skrev:Jag kör med optipad medel trissa och mjuk, samt Menzerna FG400, PF2400 och SF4500 toppat med Power Lock
Än så länge har det fyllt mina behov men är så klart sugen på att testa andra produkter också, är ju liksom lite svårt att inte låta bli att handla hem prylar för att testa nytt
mvh Peter
Okey okey.JohanK skrev:Redbullen skrev:Jag kör med optipad medel trissa och mjuk, samt Menzerna FG400, PF2400 och SF4500 toppat med Power Lock
Än så länge har det fyllt mina behov men är så klart sugen på att testa andra produkter också, är ju liksom lite svårt att inte låta bli att handla hem prylar för att testa nytt
mvh Peter
Känner igen det där med att inte kunna låta bli att köpa hem olika produkter.
Jag kör samma som du gör, fast inte optipad, kör blå "flugsvamp" grov sprängd trissa med FG500, mediumtrissa med PF2400 och sen mjuk med 3M Blå superfin och skyddar med Powerlock.
Hur kör du med Optipaden? Jag kommer inte alls överens med den.