Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Carpro essence vs Glare Microfinish?
-
Cogo
- Entusiast

Carpro essence vs Glare Microfinish?
Hej hej!
Vad tror ni om dessa två mot varandra? Vilken tar mest repor alt. döljer repor på mest hållbarast sätt? Mest lättarbetat?
Någon här som har testat båda två.
Mvh magnus
Vad tror ni om dessa två mot varandra? Vilken tar mest repor alt. döljer repor på mest hållbarast sätt? Mest lättarbetat?
Någon här som har testat båda två.
Mvh magnus
-
miken
- Entusiast

Re: Carpro essence vs Glare Microfinish?
essence gillar jag den är bra men microfinish var det flera år sedan jag provade och jag mins då att jag inte gillade den tror jag gämförde den med scholl s30 och tyckte att s30 lämnade en betydligt bättre slutfinish så jag kastade den då
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
Cogo
- Entusiast

Kan man lägga valfritt lackskydd över essence eller det vara carpros egna keramiska? Tänkte annars om man kan köra essence och sedan Powerlock?
Mvh magnus
Mvh magnus
- Commander
- Trogen Medlem

Valfritt fungerar bra. Har lagt PolishAngel Master Sealant, Viking Shield och Concept Zirconite efter EssenceCogo skrev:Kan man lägga valfritt lackskydd över essence eller det vara carpros egna keramiska? Tänkte annars om man kan köra essence och sedan Powerlock?
Mvh magnus
Skickat från min E5823 via Tapatalk
-
Cogo
- Entusiast

Har du essence hemma och använder alltså. Du skulle ju då kunna göra ett heads up test mellan microfinish och essence, jag kan i så fall sponsra med lite microfinish om du känner dig sugen.
-
Cogo
- Entusiast

Vad tror ni om att toppa essence med Gtechniq c2? Tror ni att det fungerar? Vad tror ni om Powerlock på essence?
Mvh magnus
Mvh magnus
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Essence är utvecklat för att fungera optimalt med skydd baserade på kiseldioxid, SiO2. Så vill du vara helt säker kör på ett sådant skydd. Vet att t.ex. gloss coat inte fäster på essence och då är det säkert likadant med en hel del andra skydd som också vill ha ren klarlack under sig.
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk