Hej, har en bil i garaget som är redo för polering men jag behöver bolla med er först.
Motorhuven visar mig 7-11 mils när jag mäter och resten av bilen är ca 4 mils, lägsta är på 3.6 mils. Insidan av dörren är ca 2.4 mils.
Bilen är hemsk repig så på huven kommer ja gå hårt på men resten av bilen? Är inte 4 mils tok för lite? Kan mäta imorgon UM för de som vill ha exakta siffror.
Tack för hjälpen
Momme
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
4 mils?
-
marcus
- Entusiast

Re: 4 mils?
4 mils är drygt 100 um, vilket är normalt för en ny fabrikslack. Japaner brukar vara lite tunnare. Min Audi är ca 120 um. Huven är, som du kanske förstår, omlackad.
-
mq_foto
- Medlem
Jag är med att huven är omlackerad. Är det under 80 um man bör vara försiktig?
- progge
- Moderator

Man skall alltid vara försiktig.mq_foto skrev:Jag är med att huven är omlackerad. Är det under 80 um man bör vara försiktig?
Om du mäter i dörrgången så ligger det minst klarlack där.
Där har du ett min värde, män sträva inte efter att komma dit.
Gör test ruta, och prova fram den bästa kombon.
Våta grova repor, och polera bort slipmärkena.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020