Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Snabba upp rekonden?

Poleringssätt och produktval.
Torlejf

Re: Snabba upp rekonden?

Inlägg av Torlejf » 12 mar 2010 00:10

Funkytear skrev:
Nu har jag gjort golfen färdig, jäkla slit. Nu ska vi se vilken sida som blev bäst. Jag körde med lime prime och sen power finish på ena sidan sen skrev du att den inte plockar oxid och då bytte jag på andra sidan till PG först och sen LP. Jag ändrade inget annat än ordningen, använde samma hastighet och tryck på trissan.
Ska rulla ut bilen imorgon och se om man kan se någon skillnad, ska sedan vänta med spänning några veckor för att se om det blir sämre på någon av sidorna.
Kan redan nu gissa vilken sida som kräver ompolering 8-)
Jag förstår givetvis att ingen av dessa två produkter är någon riktig oxid plockare men om man nu inte hade något annat på hyllan så...(Vågade inte gå på med Power Gloss)
Du måste förstå en sak, Lime Prime är ett extremt fint polermedel som har som syfte att förbereda och höja glanstalet på lacken innan du lägger på vax, observera VAX.
Att lägga lackkonservering efter Lime Prime och inte ha rengjort lacken med sprit eller dyligt är meningslöst, då Lime Prime lämnar en ganska oljig yta.

Powerfinish är ett betydligt grövre polermedel och det "raderar" det du gjort med Lime Prime.
Använder man dessutom Final Finish eller Super Finish är Lime Prime en flaska som kan stanna kvar på hyllan.

Mvh. David.

Skriv svar