Men nu åter till det här med dukar, glömmer aldrig när jag köpte en microfiber duk första gången. Hade en volvo 945 turbo -92 i färgen mörkblå då som skulle bli fin. Åkte till resevdelshandlarn (hade ju avancerat från macken) för att kolla lite och han tipsade om en duk som hette microfiber, jaha tänkte jag ännu en sån där superduper produkt. Men jag köpte en av märket turtle och begav mig hem för att testa. Tror inte man kan komma närmre en halleluja upplevelse som puts¤¤¤, vaxet fullkomligt flög av lacken och jag var från den dagen såld på microfiber.
Jag undrar ju lite när dom första microfiber dukarna kom ut till den putsande allmänheten?
Kan även tillägga en liten historia som hände förra sommaren då jag var på väg till mina föräldrar då min högtryckstvätt var paj. Glad i hågen gled jag in på deras gata och fick se en granne som stod och putsade på sin bil. Kul tänkte jag men blev snopen då jag såg att han gnodde på bilen med en trasa som nog har legat i hans garage en längre tid och tjänat som olje trasa, typ. Bromsade in och erbjöd mig att visa honom något jag hade med mig. Började smeka av vaxet med MF duken och han bara glodde, va f¤n är det en frotté duk som du drar på bilen, var hans första kommentar... Men efter ett litet utlägg om microfiberns förträfflighet och repfria glans så köpte han hela grejen. Jag var vänlig nog att skänka honom en ny trasa då jag alltid har ett gäng med mig.
Lite funderingar kring det här med polertrasor
Ps. hoppas detta hamnade i rätt sektion?.ds