Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Menzerna Power Finish + Trutest Top Line Polish 150
-
dyltabruk
- Medlem
Menzerna Power Finish + Trutest Top Line Polish 150
Är dom här polermedlen ett fullgott val av mig som komplement till lackskydden Mirror Image och Orange Sealer?
Menzerna hade jag tänkt som ett bas-polermedel och Trutest 150 som en finpolering efteråt (om det behövs) eller enbart som lätt polering innan Orange Sealer för de lacker som inte behöver så mycket jobb.
Menzerna hade jag tänkt som ett bas-polermedel och Trutest 150 som en finpolering efteråt (om det behövs) eller enbart som lätt polering innan Orange Sealer för de lacker som inte behöver så mycket jobb.
Senast redigerad av 4 dyltabruk, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Re: Menzerna Power Finish + Trutest Top Line Polish 150
Ja, det tycker jag.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
-
dyltabruk
- Medlem
Det är inte så att dom är för "lika" så att det liksom blir tårta på tårta att använda dom efter varandra? Dvs att det är bortkastade pengar att t.ex. köpa Trutest 150 därför att Menzerna i princip gör samma jobb... Eller?
-
hebbe
- Medlem
topline polish är riktigt bra att få upp glansen med. kör den med roterande och våfflad mjuk trissa.
Senast redigerad av 4 hebbe, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Trutest är finare än powerfinish, men det räcker ofta att - enligt mig - endast köra med powerfinish.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
-
dyltabruk
- Medlem
Innebär det att jag får likvärdigt slutresultat om jag avslutar en Menzerna-polering med Mirror Image likväl som att avsluta med Trutest 150?Trutest är finare än powerfinish, men det räcker ofta att - enligt mig - endast köra med powerfinish.
Isåfall kanske det ärbättre att lägga pengarna på något annat än Trutest 150.
Det skulle möjligen vara om ni anser att Menzerna Power Finish kräver en finare polish efteråt innan bilen lackskyddas med Orange Sealer...
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
dyltabruk skrev:Innebär det att jag får likvärdigt slutresultat om jag avslutar en Menzerna-polering med Mirror Image likväl som att avsluta med Trutest 150?Trutest är finare än powerfinish, men det räcker ofta att - enligt mig - endast köra med powerfinish.
Isåfall kanske det ärbättre att lägga pengarna på något annat än Trutest 150.
Det skulle möjligen vara om ni anser att Menzerna Power Finish kräver en finare polish efteråt innan bilen lackskyddas med Orange Sealer...
Det är precis så, Trutest 150 eller Super Finish gör en fin avslutning / superglans utan att tillföra något vax.
På det viset kan du välja vilket lackskydd som helst efter avslutad polering