Nisse skrev:Max skrek !
men som Nisse har nämt i nån tråd så är hjälpljuset viktigare än övrig belysning tom så man kan polera i totalt mörker bara man ser vad man behöver se nämligen där trissan befinner sig
Nu börjar ja bli lite orolig....vart har jag skrivit detta??
Total bra belysning med rätt kulör på rören är viktigt när man jobbar med polering.....vi hade lysrör830 tidigare ben bytte för ett par år sedan till lysrör840...vi har armaturer både i tak och på sidor...men eftersom vi alltid kör sista steg med en maskin som är skapad för att ta bort polerrosor och hologram, så är övrig hjälpbelysning onödig....Top toolen ja...mer fördelar än nackdelar....en top tool för en bilrekondare är som ett samurajsvärd för en samuraj....Det är bara Top Care i Catrineholm som kan smida till Top toolen....Biltema, Classes, Bruksbo...allt detta är bara träkäppar....jag säger bara 侍...sedan några saké...sedan svisch fram med Top toolen och sedan anfall objektet....

Hehe hade nästan glömt den här tråden men vad jag menade var att som Nisse tidigare skrivit om just det här med lyset så (nu gäller det oss som polerar i dunkla garage)och ej upplysta proffs anläggningar
Dvs har man bara en naken glödlampa i taket eller ett par lysrör så har man ju mera hjälp av hjälplyset exempelvis en halogenlampan än just det befintliga dåliga ljuset
Ok just då hollogram problemet är ju inget problem om man kör ossilerande maskiner men det är ju kul om man dessutom kan se om man fått bort några repor eller om man orsakat några nya repor
Tyckte själv tidigare att ljuset inte spelade någon större roll och att det lilla jag såg inomhus inte syntes utomhus men det gör det belive me,fast när det inte syntes utomhus så kollade jag alltid i skuggsidan pga garagets placering
Samt att jag jämförde med när jag tidigare lackat bilar då det kunde se ganska illa ut inomhus(sliprepor)men då inte att man såg det i solljus men då är det som sagt repor med färg i och inte repor utan färg

så det blir ju lite skillnad
Men strunt det samma har även polerat i fullt solsken och då ser man ingenting förräns det skymmer ,dvs man ser bättre inomhus med hjälpbelysning av exempelvis en halogenlampa
Så släcker man alla ljus man har och riktar hjälpljuset dit man polerar så kan man polera i totalt mörker om man då har ljus där trissan befinner sig
Mvh Max.