Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Rondeller

Poleringssätt och produktval.
deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Rondeller

Inlägg av deciso » 17 jan 2011 22:42

När jag tvättat rondellena, varmt vatten o diskmedel och sköljer ur dom med rent vatten, blir det vita prickar ibland i endel rondellet. Är det något som kan göra polerrosor och vad är det ?
Bild
Bild
Bild

/Robert
Senast redigerad av 4 deciso, redigerad totalt 14 gång.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Rondeller

Inlägg av Ante_Bmw » 17 jan 2011 23:27

Jag får aldrig detta men jag tvättar alltid dom genom att spraya dom med en 1:10 blandning HD grön, låta dom dra en stund och sedan "massera" dessa under rinnande vatten eller i hink, Ljummet vatten för annars tappar dåliga trissor limmet för kardborren
Senast redigerad av 4 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
_norrland_
Medlem
Kontakt:

Inlägg av _norrland_ » 19 jan 2011 21:23

Det där fenomenet har jag upptäckt på speciellt svarta mjuka trissor jag använt vaxer och lackskydd till. Provat både att tvätta manuellt i en alkalielösning och i maskin tillsammans med microfiberdukarna men aldrig fått dom riktigt rena. Dock har jag provat använda dom ändå utan problem , men man bör ju vara försiktig, speciellt på solidsvarta lacker osv.

Inte värt att få göra om ett jobb bara för att snåla några kronor :)
Senast redigerad av 4 _norrland_, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Inlägg av Tantrum » 19 jan 2011 21:28

Har sett samma sak när jag lagt vaxer. Det är som att fettet, eller vad det nu är, vid tvätt inte riktigt emulgerats av medlet jag använt. Lösningen har varit att använda starkare blandning av HD-Grön :)

Känner du partiklarna i trissan är de antagligen för hårda för lacken. Om de typ smälter eller försvinner vid hudkontakt borde de inte innebära problem. Så har det varit för mig iaf :)
...like a boss.

Skriv svar