Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Festool ......
- Lahega
- Medlem
Re: Festool ......
Klart vi ställer upp med farbikspriser under denna dag. Har ni inte ett registrerat företag så ta med kontanter. Har ni företag som och inte är kund hos oss så maila: anders.eriksson@lahega.se
så registrerar vi er innan ni kommer.
så registrerar vi er innan ni kommer.
Senast redigerad av 4 Lahega, redigerad totalt 14 gång.
Christer Ekstrand
- hall
- Medlem
- Kontakt:
Hur är den ljudmäsigt,? har en Flex 3403 o den lever ju f3#¤¤%
Senast redigerad av 4 hall, redigerad totalt 14 gång.
Lahega No1 Fastcut 13.....
-
Göran
Kommer ni att sälja autorange också? Och de blå flaskorna?
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.
- Lahega
- Medlem
Hall
Ljud mässigt är den helt ok. Deras tidigare modell var förfärlig men denna funkar.
Göran
Ja vi kommer att ha ett antal produkter till fabriks försäljning både orange och blå...
Ljud mässigt är den helt ok. Deras tidigare modell var förfärlig men denna funkar.
Göran
Ja vi kommer att ha ett antal produkter till fabriks försäljning både orange och blå...
Senast redigerad av 4 Lahega, redigerad totalt 14 gång.
Christer Ekstrand
-
marcus
- Entusiast

-
rekaren
- Medlem
Nu kommer det Marcus, bättre sent än aldrig
Helt underbar maskin, kört med den nu ett tag och använder bara denna när det gäller roterande maskin.
Lätt, stark och är som en perfekt hanske i mina händer.
Sedan om den kan ersäta den större maskinen, hmmmm jag har iallafall gjort detta, den klarar av mina behov och kunders behov.
Fördelen som jag ser det är att jag verkligen kan gå låååååångt ner i varvtal när man avslutar för att få upp en go finish. Och vikten och balansen i denna maskin är helt underbar. Flex ligger verkligen efter när det gäller maskiner, visst är det billigare men får nog säga att man får vad man betalar för!!
Ni som funderar på en roterande maskin av kvalite, spara ett tag till och köp denna maskin
Helt underbar maskin, kört med den nu ett tag och använder bara denna när det gäller roterande maskin.
Sedan om den kan ersäta den större maskinen, hmmmm jag har iallafall gjort detta, den klarar av mina behov och kunders behov.
Fördelen som jag ser det är att jag verkligen kan gå låååååångt ner i varvtal när man avslutar för att få upp en go finish. Och vikten och balansen i denna maskin är helt underbar. Flex ligger verkligen efter när det gäller maskiner, visst är det billigare men får nog säga att man får vad man betalar för!!
Ni som funderar på en roterande maskin av kvalite, spara ett tag till och köp denna maskin
Senast redigerad av 4 rekaren, redigerad totalt 14 gång.
- Jiiins
- Entusiast

rekaren skrev:Nu kommer det Marcus, bättre sent än aldrig![]()
På garage träffen hos mortil så test körde jag Festools o Flexs motsvarighet. Och fastnade helt klart för Festoolen fast dom var mer samma typ av maskin. Så tror dej om du är helnöjd med Shinex
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
rekaren
- Medlem
Jiiins, du vet vad du talar om hör jag 
-
MAX
Hmm det låter ju väldigt intressant det där Rekarn
då jag fortfarande inte fått tummen ur
utan dras fortfarande med min stora roterande maskin 1500rpm konstant och den lilla roterande med nu 1000svajajande rpm konstant.
den ser ju onekligen läcker ut festos lilla "Raptor"men helt klart ska det vara roterande maskin för att polera bilar(allt annat är otänkbart
och kan man få en liten smidig maskin som verkligen gör jobbet utan att balla ur om man trycker på lite så är det ju helt perfeckt.
ok som vanligt så kostar den ju en del men hellre det än en maskin för halva priset som inte gör jobbet fullt ut
men lyder ditt råd så nu ska det sparas pengar ytterliggare ett tag ca ett halvår
men sen jäklar)undrar
hur mycket man får tillbaka på skatten.
mvh max.
då jag fortfarande inte fått tummen ur
den ser ju onekligen läcker ut festos lilla "Raptor"men helt klart ska det vara roterande maskin för att polera bilar(allt annat är otänkbart
och kan man få en liten smidig maskin som verkligen gör jobbet utan att balla ur om man trycker på lite så är det ju helt perfeckt.
ok som vanligt så kostar den ju en del men hellre det än en maskin för halva priset som inte gör jobbet fullt ut
men lyder ditt råd så nu ska det sparas pengar ytterliggare ett tag ca ett halvår
mvh max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.
-
rekaren
- Medlem
Max du gör helt rätt i att spara pengen till något stort, opps i detta fall gäller det något litet
Hoppas vi kan ses igen Max och skulle du få dör dig en resa söder ut så skall du få testa min lille maskin.
Hoppas vi kan ses igen Max och skulle du få dör dig en resa söder ut så skall du få testa min lille maskin.
-
MAX
jovisst det skulle vara kul som attan att få träffas igen och dela lite erfarenheter samt lära sig något nytt(gör man alltid)samt synd att det ska vara så låååångt emellan oss polertokiga människor men det löser sig alltid som sagt.rekaren skrev:Max du gör helt rätt i att spara pengen till något stort, opps i detta fall gäller det något litet![]()
fast det skulle nästan vara värt en sverige resa att få test-köra den lilla godingen
Men jag litar på ditt ord så länge och spar lite mera pengar tills vidare det kan det ju vara wurth
mvh max.
-
rekaren
- Medlem
-
MAX
Hej igen Rekarn slänger in en liten fråga angående ljudnivån på maskinen då jag som sagt har goda grannar ovanpå garaget samt även då för mig egen hälsa då jag nämligen blir lite stressad av för högt ljud just då pga rädsla att grannarna ska klaga
så om vi exempelvis jämnför med 3401.an som vi då båda har erfarenhet av. eller tex din stora flex.
mvh max.
mvh max.
-
rekaren
- Medlem
Max min vän.
Festoolen är tystare än frugans xxx-leksaks
den bara surrar och sedan efter ett tag så sjunger det till men det är ett goooot ljud
Stor felexmasin har jag inte utan den enda flexen jag har är 3401:en .
Ljudet imellan min stora festool maskin och den lilla underbara Shinex maskinen, skiljer kanske en del, tror den den är tystare, men har egentigen inte tänkt på detta.
Men kan kolla detta på fredag om du vill?? Eller kom ner o lyssna o känn på en redig maskin
Festoolen är tystare än frugans xxx-leksaks
Ljudet imellan min stora festool maskin och den lilla underbara Shinex maskinen, skiljer kanske en del, tror den den är tystare, men har egentigen inte tänkt på detta.
Men kan kolla detta på fredag om du vill?? Eller kom ner o lyssna o känn på en redig maskin
- Jiiins
- Entusiast

rekaren skrev:Max min vän.
Festoolen är tystare än frugans xxx-leksaksden bara surrar och sedan efter ett tag så sjunger det till men det är ett goooot ljud
![]()
PS. För det var väl inte Shinexen som sjunger........
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
MAX
Hehe naturligtvis menade jag din stora festool (inte lätt att hålla reda på alla prylar)men går den tystare än frugans xxxx-toy så blir nog både jag och grannarna belåtna tom så man kan börja avancera när man slipper stå och vara nervös för just då ljudets skullrekaren skrev:Max min vän.
Festoolen är tystare än frugans xxx-leksaksden bara surrar och sedan efter ett tag så sjunger det till men det är ett goooot ljud
![]()
men ta gärna en provlysning på fredag bara för sakens skull och då gärna med en sång på slutet
mvh max.
-
rekaren
- Medlem
Max
Kört en bil idag och när man lyssnar på mina maskiner så blir man galen, just när man tänker på ljudet.
Men jag skulle nog inte varit orolig över ljudet på denna maskin. Det går absolut inte jämnföra med 3401 eller den snällare festoolen rotex"en jag har.
Men en festool är dyrare, men de e kvalite känns de som, kommer nog att alltid att köpa dessa maskiner, och garantierna e bra!
Kört en bil idag och när man lyssnar på mina maskiner så blir man galen, just när man tänker på ljudet.
Men jag skulle nog inte varit orolig över ljudet på denna maskin. Det går absolut inte jämnföra med 3401 eller den snällare festoolen rotex"en jag har.
Men en festool är dyrare, men de e kvalite känns de som, kommer nog att alltid att köpa dessa maskiner, och garantierna e bra!
-
MAX
Då ska vi se om jag fått polletten att trilla ner
Alltså är festolls lilla roterande(jag kallar den för raptor) tystare än 3401.an och din lilla exenterroterande rotex(eller om det är den stora roterande
) klart att ljudet blir extra irriterande när man tänker på det.
Och som i mitt fall med grannarna
då man tycker att dom skulle klagat för länge sen om dom blivit störda,
Moment 22 så att säga då man skulle behöva lyssna själv ang ljudet(kanske be grannarna att polera medans jag sitter i deras lägenheter och slappar
Eller att jag som sagt får möjlighet att jämnföra hur jag upplever då just raptorn jämnfört med mina maskiner
fast om jag säger att jag provlyssnade på Desicos aeg på sista garageträffen hos Mortil
så tyckte jag nog att den gick väldigt tyst(provade tyvärr inte att polera med den
) men om man då skulle jämnföra dom ang ljudet(vet att jag är jobbig
)
eller så slänger jag mig i bilen och besöker dig för att provköra som det heter för kvaliten den tvivlar jag inte på det minsta då jag körde deras exenterroterande slipmaskiner tidigt -90tal och allt annat kunde som sagt slänga sig i väggen
mvh max.
Alltså är festolls lilla roterande(jag kallar den för raptor) tystare än 3401.an och din lilla exenterroterande rotex(eller om det är den stora roterande
Och som i mitt fall med grannarna
Moment 22 så att säga då man skulle behöva lyssna själv ang ljudet(kanske be grannarna att polera medans jag sitter i deras lägenheter och slappar
Eller att jag som sagt får möjlighet att jämnföra hur jag upplever då just raptorn jämnfört med mina maskiner
fast om jag säger att jag provlyssnade på Desicos aeg på sista garageträffen hos Mortil
så tyckte jag nog att den gick väldigt tyst(provade tyvärr inte att polera med den
eller så slänger jag mig i bilen och besöker dig för att provköra som det heter för kvaliten den tvivlar jag inte på det minsta då jag körde deras exenterroterande slipmaskiner tidigt -90tal och allt annat kunde som sagt slänga sig i väggen
mvh max.
- Pär_L
- Sponsor

- Kontakt:
MAX har du frågat grannen om han blir störd 
Senast redigerad av 4 Pär_L, redigerad totalt 14 gång.