Har testat lite mera med optipaden och kan säga att det börjar bli bättre med det är flexandet som jag haft när jag kört den med 3401.an
Körde lite på tors kväll kändes ganska bra då jag kommit på mej själv att jag kört med lite snabba rörelser tidigare.
körde igen på fre em kändes inte alls bra? flexade som attan.
Lördag trots mina tidigare motgångar, så vad är det för fel tyckte att den här kombon med optipad+3401.an fungerade hur fint som helst

på senaste garage-träffen då vi fick testa Extrems maskin med optipaden ok lite ,lite flex kanske men inte i närheten av vad jag upplevft med mina grejor

sagt o gjort började inspektera trissan lite såg ren och fin ut faktigst så man upplever den själv-rengörande,men naturligtsvis så måste ju polerresterna ta vägen nånstans så på med bilshampo som Nisse beskrivit gnugga med fingrarna doppade den i en hink med rent vatten ruskade om den i vattnet

skulle väl dushat den med vatten egentligen förlåt.
Men alla fall var hur skitig som helst ruskade ur det värsta vattnet och spann ur resten med maskin och lät den torka ett tag.
På med quickfinishen två ärtor då jag även kommit på att jag börjat överdosera igen(gammal vana)började köra på taket (racern ) mycket mycket bättre

nu började det likna något körde ur första laddningen med medel men fortfarande lite flex så på med 130mm o-dämpad stöd-platta tre ärtor den här gången på nästa sektion av taket ännu bättre
drog ner lite mera på min rörelser och körde mycket sakta med maskinen och läge fyra på varvtals skruven klockrent så att säga inte 100 men nästan lite lite flex kvar men vadå bra averkning med fint medel samt slutfinish och skyddat i en smäll så det är väl bara att tacka som det heter
Låter kanske lite krångligt med anpassning av trissor och stöd-plattor men nu mina slut-satser ang detta som en hispig polerare blir att stadigare,hårdare trissor= dämpad platta, ostadiga, mjukare trissor=odämpad platta då funkar det fint för min del och jag är nöjd

.mvh max.