Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Polering av vit Audi A4 2011
-
tony78
- Medlem
Hej!
Behöver hjälp med att köpa in vettiga produkter för att polera min bil, en vit Audi A4 från 2011.
Bör tilläggas att jag är en nybörjare.
Funderar på att köpa in den oscillerande maskinen från Clas Ohlsson som det skrivits om här på forumet:
http://www.clasohlson.com/se/Polermaski ... r409901000
Läste lite på ett annat forum att man borde byta bottenplattan till en på 125mm, ska tydligen bli mer lätthanterad då:
http://www.cleanyourcar.co.uk/index.php ... uctId=1399
Det jag behöver hjälp med är förslag på polermedel och trissor som funkar ihop med lacken till min bil, tyska bilar ska tydligen ha hårdare lack.
Av det jag läst så verkar Scholl och Menzerna ligga bäst till men tänkte kolla med er som har lite mer erfarenhet än mig.
Alla tips och förslag är välkomna och bifoga gärna länkar om det går, annars skicka som PM.
// Tony
Behöver hjälp med att köpa in vettiga produkter för att polera min bil, en vit Audi A4 från 2011.
Funderar på att köpa in den oscillerande maskinen från Clas Ohlsson som det skrivits om här på forumet:
Läste lite på ett annat forum att man borde byta bottenplattan till en på 125mm, ska tydligen bli mer lätthanterad då:
Det jag behöver hjälp med är förslag på polermedel och trissor som funkar ihop med lacken till min bil, tyska bilar ska tydligen ha hårdare lack.
Av det jag läst så verkar Scholl och Menzerna ligga bäst till men tänkte kolla med er som har lite mer erfarenhet än mig.