Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hur många rondeller

Poleringssätt och produktval.
shelby67
Ny Medlem

Hur många rondeller

Inlägg av shelby67 » 24 dec 2016 22:29

Funderar på att köpa Scholl spiderpad till min Rupes 21:a. Ni som kör dom, hur många rondeller går det åt till en bil, ca?, snabbrengör ni era spiderpads under polering? Fungerar det att tvätta dessa i en så kallad pad washer?

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Hur många rondeller

Inlägg av Lundberg » 25 dec 2016 11:54

Har du en mindre stödplatta på? Spiderpads i 140mm passar inte orginalplattan. Sikta in dig på 2 hårdheter, möjligtvis en om du ska köra enstegs med tex scholl s20 SS. Skulle jag få välja så skulle jag ta 4 navy och 2 orange. Till grovsteget tycker jag att det är schysst att kunna byta pad efter ert par paneler. Trissorna gör jag rent med tryckluft hela tiden
// Jack

shelby67
Ny Medlem

Inlägg av shelby67 » 25 dec 2016 12:12

Den har en 150mm platta, ( Maskinen är ny, har inte kört med den ännu ;) jag har tittat på 160-170mm rondellerna.
Jag fick med Rupes original rondeller, men hade tänkt införskaffa Scholl Spiderpads eftersom många lovordar dom bla här på forumet, men hade kanske i första hand tänkt (för att spara pengar) köra med vita samt navy spiderpads till grovpolering sen köra finpolering med Rupes trissa, borde jag tänka om och bara köra med spiderpads?

Användarvisningsbild
Lundberg
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Lundberg » 26 dec 2016 12:30

Jag gillar verkligen rupes gula, den funkar fint till finsteg eller som enstegs med rupes gula på mjukare lacker. Spiderpad är också en riktigt bra trissor, den vita är riktigt hård, inte speciellt följsam. Blå och lila är skönare då. Ta ett titt på streetpowers egna trissor, ska vara riktigt bra.
// Jack

shelby67
Ny Medlem

Inlägg av shelby67 » 26 dec 2016 21:17

Lundberg skrev:Jag gillar verkligen rupes gula, den funkar fint till finsteg eller som enstegs med rupes gula på mjukare lacker. Spiderpad är också en riktigt bra trissor, den vita är riktigt hård, inte speciellt följsam. Blå och lila är skönare då. Ta ett titt på streetpowers egna trissor, ska vara riktigt bra.
Tack för tipsen! Då kör jag på blå spiderpads till grovpolering, sen Rupes gula till finpoleringen.

Skriv svar