Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Vad får en polerrondell kosta?

Poleringssätt och produktval.
Glooie
Medlem

Vad får en polerrondell kosta?

Inlägg av Glooie » 01 jan 2017 22:53

Som topic lyder, vad anser ni att en polerrondell får kosta? Jag har inte testat runt en massa olika, så jag vet inte vad skillnaderna är, men det känns väl mycket att betala 120-130 SEK för en 5" rondell! Eller är det bara jag som är snål? Samtidigt vill jag inte beställa sk*t från eBay som går går sönder efter en halv panel, men som bara kostade en tia styck. Ni som testat olika, är det verkligen så stor skillnad på en no-name rondell för ett par tior (kanske inte billigaste nu, men säg 40-60 kr/styck) och en CG Hex för 129kr? Om svaret är ja så är det bara för mig att acceptera kostnaden, eller har jag missat att det finns prisvärda rondeller i nåt för mig okänt mellansegment? Och vad anser ni vara ett ok pris för rondeller?

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Vad får en polerrondell kosta?

Inlägg av Manor » 02 jan 2017 18:42

Väldigt bra fråga.
Jag har själv testat ett antal olika trissor under årens lopp, och några billgare "no name" har helt säckat ihop för mig...några avseende kardborrefästet på baksidan och andra där ytan på trissan blivit konstig.

Scholl Spider kör jag oftast med nu och de har fungerat ypperligt för mig. Efter rengöring så ser de nästan nya ut + att de är sköna att polera med.
Det finns ju betydligt dyrare trissor än dem, men för mig räcker dessa perfekt och innebär att jag hittat några jag trivs med :).
mvh Manor

Glooie
Medlem

Inlägg av Glooie » 03 jan 2017 08:49

Självklart måste man ju ta i beaktande hur många bilar rondellerna räcker till, en rondell för 150:- som håller till 10 bilar är ju bättre än en för 20:- som bara räcker till en bil. Och sen va det ju det där med resultatet, man vill ju gärna att rondellerna ska prestera ett bra resultat också.
Manor, hur många bilar räknar du med att en Spiderpad rondell håller (om du inte gör nåt misstag som förstör rondellen vill säga)?
Ni andra som likt mig bara putsar era egna bilar nån/några gånger/år, vad köper ni för rondeller?

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Inlägg av Logan » 03 jan 2017 15:46

När jag vet att jag kan använda trissorna igen så köper jag lite dyrare det känns som man oftast får det man betalar för
även att det finns billigare som är bra med.

som ex köpte en Scholl Concepts Spider Sandwich Pad, som kostade 175:- för en 135mm
tänkte denna måste vara bra med tanke på priset.

Men den var inte alls så bra som jag tänkte
och inne på 3 bilen så gick den sönder.

Sedan beror det lite hur man kör dom med
som ex twistedwool fungerar bra mycket bättre på en flex 3401 än rupes 15 pga värmen
och slungar inte lika mycket ludd.
The passions is what drives the art. Detailing for life

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 03 jan 2017 19:13

Glooie skrev: Manor, hur många bilar räknar du med att en Spiderpad rondell håller (om du inte gör nåt misstag som förstör rondellen vill säga)?
Ni andra som likt mig bara putsar era egna bilar nån/några gånger/år, vad köper ni för rondeller?
Jag kör max 4-5 bilar per år, och min äldsta Spiderpad har väl använts till cirka 5 bilar...och ser i princip ut som ny efter tvätt :).
mvh Manor

Skriv svar